نامه رئیس سازمان نظام پزشکی به رئیسی ، درخواست تجدیدنظر در تعرفه های 1401

به گزارش مجله فیروزی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به افزایش 57 درصدی دستمزد در سال آینده، در نامه ای به رئیس جمهور، خواهان تجدیدنظر در معین تعرفه های 1401 شد.

نامه رئیس سازمان نظام پزشکی به رئیسی ، درخواست تجدیدنظر در تعرفه های 1401

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محمد رئیس زاده، در این نامه عنوان داشته است: در سال های گذشته شورای عالی بیمه سلامت، برخلاف نص صریح ماده 8 قانون بیمه همگانی که (مبنای معین تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی را قیمت های واقعی و نرخ سرانه حق بیمه درمانی) دانسته است، افزایش تعرفه ها را تنها بر اساس مدیریت نامطلوب منابع سازمان های بیمه گر، معین می نموده است، که اختلاف آن با نرخ رشد تورم و قیمت های واقعی، نابسامانی های بسیاری را در حوزه بهداشت و درمان باعث شده است.

در امسال سازمان نظام پزشکی بر اساس کارشناسی های دقیق صورت گرفته، قیمت واقعی خدمات در سال 1401 را محاسبه و با ملاحظه کامل شرایط اقتصادی کشور و مردم افزایش 60 درصدی تعرفه ها را برای امکان تداوم و افزایش کیفیت ارائه خدمات به مردم، به شورای عالی بیمه سلامت پیشنهاد کرد. اما شورای عالی، چون به روال سنوات قبل، رشد 30 -25 درصدی حقوق و دستمزد (که منبع اصلی حق سرانه بیمه و منابع سازمان های بیمه گر است) را پیش بینی می کرد افزایش 28/5 درصدی تعرفه ها را (4/5 درصد کمتر از سال قبل) به سازمان برنامه و بودجه اعلام نمود. در حالی که سازمان نظام پزشکی که تنها کننده صنفی خیل بزرگ جامعه پزشکی و بدنه کارشناسی آن در شورای عالی است با این پیشنهاد مخالف بود و صورت جلسه را امضا نکرد. چرا که این عدد حداقل 50 درصد از قیمت واقعی خدمات در سال 1401 پایین تر بود و مؤسسات و مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت، را با مسائل جدی در ارائه خدمت روبرو می کرد.

همانگونه که مستحضرید، اخیراً شورای عالی کار رشد 57/4 درصدی حقوق و دستمزد در سال 1401 را تصویب کرد و در این افزایش، بیشترین رشد را، دستمزد مشمول کسور حق بیمه داشته است که باعث افزایش سرانه پرداختی بیمه شدگان و به تبع آن افزایش منابع اقتصادی سازمان های بیمه گر خواهد شد.

علاوه بر این، صرفه جویی های ناشی از اجرای نسخه الکترونیک به وسیله اعضای جامعه پزشکی به رغم همه دشواری هایی که برای آنان داشته است، شرایط منابع اقتصادی سازمان های بیمه گر را از آنچه که در جلسه شورای عالی بیمه سلامت پیش بینی می شد، مطلوب تر خواهد ساخت.

با عنایت به موارد پیش گفت، از حضرت عالی که همیشه به عدالت رفتار نموده اید و کاهش پرداختی از جیب مردم را سرلوحه جدی اقدامات خویش در حوزه بهداشت و درمان برشمرده اید و به رونق محیط های کسب و کار حساسیت و توجه ویژه ای داشته اید، مصرانه استدعا دارم جهت تحقق این امر و نیز امکان سرپا نگه داشتن مراکز ارائه دهنده خدمات تشخیصی و درمانی، دستور فرمائید شورای عالی بیمه سلامت ضمن تشکیل جلسه فوق العاده در هفته جاری، رشد تعرفه ها را بر اساس قیمت واقعی خدمات و مصوبه اخیر افزایش حقوق و دستمزد معین نماید و سازمان برنامه و بودجه هم قبل از سرانجام سال، آن را برای تصویب به هیأت وزیران ارائه نماید چرا که مراکز حوزه سلامت، بر اساس رشد اخیر حقوق و دستمزد، که از ابتدای سال نو لازم الاجرا است، باید بتوانند حقوق کارکنان خود را بر این اساس به موقع پرداخت کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1862

به "نامه رئیس سازمان نظام پزشکی به رئیسی ، درخواست تجدیدنظر در تعرفه های 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه رئیس سازمان نظام پزشکی به رئیسی ، درخواست تجدیدنظر در تعرفه های 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید