هشدار پوتین درباره تاثیر تحریم های یک جانبه و رقابت ناعادلانه بر اقتصاد جهانی

به گزارش مجله فیروزی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت، اقتصاد جهانی بیش از گذشته تحت تاثیر روش های رقابت ناعادلانه، ازجمله تحریم های یک جانبه که بیشتر انگیزه های سیاسی دارد، قرار گرفته و مانع از رشد مالی عادلانه کشورها شده است.

هشدار پوتین درباره تاثیر تحریم های یک جانبه و رقابت ناعادلانه بر اقتصاد جهانی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در سخنرانی خود در مراسم اختتامیه اجلاس تجاری گروه بریکس در برزیل گفت که در عرصه تجارت جهانی بیش از گذشته رقابت ناعادلانه گسترش پیدا نموده است. وی گفت: بدون تردید در شرایط کنونی اقتصاد جهانی بیش از پیش تحت تاثیر روش های رقابت ناعادلانه از جمله تحریم های یک جانبه که بیشتر انگیزه های سیاسی دارد، قرار گرفته و این مسئله مانع از رشد اقتصادی عادلانه کشورها شده است.

رئیس جمهوری روسیه تاکید نمود: در چنین شرایطی کشورهای گروه بریکس اقدامات مشخصی را برای توسعه اقتصاد خود و جلوگیری از کاهش رفاه شهروندان کشورهایشان در نظر گرفته اند.

پوتین اضافه کرد: روسیه نیز سالهای زیادی است که در حال اجرای یک سیاست اقتصادی متوازن است و نتایج مثبت آن برای همه آشکار است. ما در مسائل اقتصادی دولتی با مسئولیت کامل عمل نموده و از ثبات در بازار بانکی و اعتباری حمایت می کنیم و دقیقاً این روش دقیقاً اجازه داده تا اقتصاد روسیه بتوانند در مقابل فشارهای خارجی، ازجمله تحریم های غربی مقاومت کند.

وی در عین حال یادآور شد: بدین ترتیب دولت روسیه توانسته تا اقتصاد کشور را از رکود نجات دهد، اما نرخ رشد فراوری ناخالص داخلی در کشور هنوز کافی نیست. به همین دلیل ما کوشش می کنیم تا شرایط مناسبی را برای جذب سرمایه گذاری های جدید در روسیه فراهم کنیم.

رئیس جمهوری روسیه گفت که این کشور میخواهد برنامه اقتصادی ویژه و گسترده ای را برای توسعه همکاری ها بین کشورهای عضو گروه بریکس برای نشست سال آینده که قرار است در ماه جولای سال 2020 در شهر سن پترزبورگ برگزار گردد، تهیه کند. به گفته وی، این برنامه به توسعه همکاری های تجاری- اقتصادی بین کشورهای این گروه یاری خواهد نمود.

لازم به یادآوری است که نشست سران گروه بریکس (شامل کشورهای: برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) در تاریخ 13-14 نوامبر (22 و 23 آبان ماه) در برزیل برگزار می گردد و در خاتمه این نشست ریاست این گروه به روسیه خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 444

به "هشدار پوتین درباره تاثیر تحریم های یک جانبه و رقابت ناعادلانه بر اقتصاد جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پوتین درباره تاثیر تحریم های یک جانبه و رقابت ناعادلانه بر اقتصاد جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید