همزمان با آتش سوزی، کرونا هم دامنگیر استرالیا شد

به گزارش مجله فیروزی، دولت استرالیا که همچنان با آتش سوزی ها در مراتع و جنگل درحال مبارزه است، ابتلای 13 نفر دراین کشور به ویروس کرونا را تائید نموده است.

همزمان با آتش سوزی، کرونا هم دامنگیر استرالیا شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای دانشجویی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش روز چهارشنبه گاردین، اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا ازجامعه چینی مقیم این کشور به خاطر مسئولانه عمل کردن در قبال این بیماری تشکر کرد. اگرچه تعدادی از نژادپرستان در استرالیا واکنش های تندی علیه چینی های مقیم داشته اند.

استرالیا درهفته جاری با ارسال یک ففرایند هواپیمای اختصاصی 50 نفر از اتباع خود را از شهرووهان و دیگر شهرهای درگیر این بیماری تخلیه و به این کشور بازگرداند و آنها را در قرنطنیه قرار داد.

موریسون روز چهارشنبه در اظهاراتی خطاب به مردم استرالیا گفت که یاری و همکاری همه افراد می تواند از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کند.

وی تاکید نمود: درصورتی که لازم باشد فرایند جداسازی و قرنطینه در خصوص این بیماری تشدید خواهد شد.

طبق گزارش این رسانه استرالیایی، دولت این کشور تا به امروز ابتلای 13 نفر را به ویروس کرونا تائید نموده است. سه نفر از این بیماران بهبود یافته و از قرنطینه خارج شده اند و آخرین فرد مبتلا یک پسر 8 ساله استرالیایی است که از استان هوبی چین به استرالیا منتقل شده و اکنون در بیمارستان کوئینزلند بستری است.

یک زن 42 و مرد 44 ساله نیز از دیگر بیماران مبتلا به ویروس کرونا در ایالت کوئینزلند هستند که درحال حاضر در قرنطینه و تحت درمان قرار گرفته اند.

براساس این گزارش سه بیمار مبتلا متعلق به ایالت کوئینزلند، چهار مورد در ایالت نیوساوت ولز و ویکتوریا و دو مورد از استرالیای جنوبی هستند.

مقام های استرالیایی تاکید نمودند 35 شهفرایند این کشور که مقیم شهر ووهان (کانون بیماری کرونا درچین) هستند با یک هواپیمای اختصاصی این کشور را به مقصد استرالیا ترک نموده اند.

نیوزیلند همسایه استرالیا اعلام نموده که به استرالیا و همسایگان دیگرش در اقیانوسیه برای تخلیه شهفرایندانشان از شهرهای مختلف چین که درگیر بیماری هستند یاری خواهد نمود.

تا به امروز 600 نفر از شهفرایندان استرالیایی مقیم چین از دولت این کشور خواسته اند که اقدامات لازم برای تخلیه آنها از چین را فراهم سازند.

طبق گزارش های رسانه ای، تمام اتباع استرالیایی که از چین بازگردانده شوند در یک بیمارستان در جزیره کریسمس تحت قرنطینه و درمان احتاقتصادی قرار می گیرند. تا به امروز 241 نفراز تخلیه شدگان استرالیایی از چین در این مرکز در قرنطینه قرار گرفته اند.

هزینه احیای خسارات مادی وارد شده حاصل از آتش سوزی جنگل ها، مراتع و بیشه زارهای استرالیا در ماههای اخیر بیش از 2 میلیارد دلار برآورد شده است.

فاجعه آتش سوزی طولانی مدت استرالیا از ماه سپتامبر 2019 (شهریور- مهر 98) تا به امروز در این کشور ادامه دارد و این حادثه مهیب طبیعی تا به امروز موجب کشته شدن 33 نفر و تلف شدن دستکم یک میلیارد حیات وحش بومی این کشور شده است.

علاوه براین تا به امروز حدود 2 هزار و 500 خانه ویران شده و بیش از 8.2 میلیون هکتار از مزارع، تپه و مراتع این کشور به دلیل سوختن به مناطقی صاف و لم یزرع تبدیل شده است.

آتش سوزی های جنگلی و افزایش دما حتی سبب شد تا کانبرا پایتخت استرالیا در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری در شرایط اضطراری فرو رود.

روزنامه گاردین استرالیا به نقل از این جاش فریدنبرگ یکی از اقتصاددانان استرالیایی روز سه شنبه گزارش داد: آنچه می دانیم این است که حوادث طبیعی مانند آتش سوزی خارج از کنترل ما تأثیر چشمگیری بر اقتصاد استرالیا خواهد گذاشت اما خسارات وارده تا به امروز بیش از دو میلیارد دلار محاسبه شده است.

یکی از مقام های دولت استرالیا پیشتر اعلام نموده بود که این کشور درسال جاری میلادی صرفا می تواند 500 میلیون دلار از بودجه احیای خسارات مادی وارد شده ناشی ازآتش سوزی مزارع و جنگل ها را تامین کند.

اسکات موریسون نخست وزیر این کشور نیز اظهار داشت که خسارت دیدگان از آتش سوزی جنگل ها و مراتع استرالیا از حمایت های بیشتر اقتصادی بلاعوض و همچنین دریافت وام های کلان تا سقف 500 هزار دلار بهره مند می شوند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 643

به "همزمان با آتش سوزی، کرونا هم دامنگیر استرالیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همزمان با آتش سوزی، کرونا هم دامنگیر استرالیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید