واکسن کرونا، مانند آنفلوآنزا سالیانه است ، تزریق در یک دوز صحت ندارد

به گزارش مجله فیروزی، در میان تمام چالش ها و بحث های مربوط به واکسن کرونا ترزیق آن در یک و یا دو دوز مورد بحث بسیاری از محققان دنیا قرار گرفته است.

واکسن کرونا، مانند آنفلوآنزا سالیانه است ، تزریق در یک دوز صحت ندارد

به گزارش خبرنگاران ، تحقیقات فراوان نشان می دهد که واکسن کرونا باید در دو دوز تزریق گردد و بسیاری از واکسن هایی که هم اکنون در جهان ساخته شده از جمله فایزر، مدرنا و آسترازنکا چنین ویژگی را دارند.

در عین حال بعضی از واکسن ها نظیر جانسون و جانسون در یک دوز تزریق می شوند و گویا تزریق برای دوز دوم ضروری نیست.

در رابطه با واکسن های ایرانی همچون برکت در حالی که هنوز به بازار هم عرضه نشده و آزمایشات بالینی را هم پشت سر نگذاشته اند گفته می گردد که تک دوز هستند، چیزی که در همین ابتدا به صورت یک شایعه به نظر می رسد.

در این رابطه لحظاتی با مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا همکلام شدیم و وی دراینباره گفت: تزریق واکسن کرونای ایرانی در یک دوز تاثیر ندارد و شایعه ای بیش نیست.

وی تاکید نمود: طبق آخرین مطالعه ای که محققان در آمریکا بر روی واکسن فایزر/بایونتک انجام دادند متوجه شدند که شش ماه بعد از تزریق دوباره این واکسن باید زده گردد.

مردانی گفت: آنها با آن تکنولوژی به این نتیجه رسیده اند که واکسن کرونا همانند واکسن آنفلوآنزا باید سالیانه تزریق گردد و در دو دوز هم باشد و حالا صحبت هایی که در رابطه با تزریق واکسن ایرانی در یک دوز می گردد صحت ندارد و شایعه است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1438

به "واکسن کرونا، مانند آنفلوآنزا سالیانه است ، تزریق در یک دوز صحت ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن کرونا، مانند آنفلوآنزا سالیانه است ، تزریق در یک دوز صحت ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید