وزیر خارجه انگلیس راهی بغداد می گردد

به گزارش مجله فیروزی، یک منبع دولتی عراق اطلاع داد که وزیر خارجه انگلیس برای آنالیز پاره ای از مسائل به ویژه حضور نیروهای ائتلاف بین المللی در خاک عراق راهی بغداد می گردد.

وزیر خارجه انگلیس راهی بغداد می گردد

به گزارش خبرنگاران، شامگاه چهارشنبه به پایگاه خبری روسیا الیوم گزارش داد که دومنیک راب وزیر امور خارجه انگلیس هفته آینده وارد بغداد می گردد.

بر اساس این گزارش، منبع یادشده در این خصوص گفت: راب در سفری که قرار است صورت گیرد و در آن با فؤاد حسین همتای عراقی اش و مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق ملاقات کند، چند پرونده را مورد آنالیز قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: از جمله پرونده هایی که وزیر خارجه انگلیس آن را آنالیز خواهد نمود، حضور نیروهای ائتلاف بین المللی و روابط بغداد و لندن است؛ اما پرونده اصلی [این ملاقات] مربوط به حضور نیروهای ائتلاف است.

همزمان با این گزارش، وزیر خارجه انگلیس در حساب کاربریش در شبکه توئیتر اطلاع داد: امروز با الکاظمی نخست وزیر عراق به منظور محکومیت تهدیدات اخیر گروه های مسلح علیه منطقه بین الملی بغداد (منطقه سبز) گفت و گو کردم. این شبه نظامیان حاکمیت قانون و تمایل مردم عراق به صلح را تضعیف می نمایند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که مایکل ویگستون فرمانده نیروهای هوایی بریتانیا نیز، اخیرا، در اظهاراتی گفت: ما عملیات حمایت از دولت عراق را انجام خواهیم داد و با [عناصر] بازمانده داعش در عراق و سوریه مبارزه خواهیم کرد. جنگ را به پناهگاه های آن ها خواهیم کشاند جایی که هیچ راه فراری از آن ندارند زیرا آن ها خیابان های پادشاهی متحده [بریتانیا] و متحدان ما را تهدید می نمایند.

منبع : فارس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1511

به "وزیر خارجه انگلیس راهی بغداد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه انگلیس راهی بغداد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید