پاریس: پیش از تعیین شدن حقایق درباره آرامکو واکنشی نشان نمی دهیم

به گزارش مجله فیروزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، یکی از سخنگویان وزارت خارجه فرانسه امروز چهارشنبه خاطرنشان کرد که پاریس پیش از اظهارنظر پیرامون حمله تلافی جویانه ارتش و کمیته های مردمی یمن به تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان احتیاج دارد تا واقعیاتی در این خصوص تعیین گردد.

پاریس: پیش از تعیین شدن حقایق درباره آرامکو واکنشی نشان نمی دهیم

این سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در این خصوص ادامه داد که کشورش برای موضع گیری در این زمینه عجله نمی کند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا فرانسه نظر آمریکا و سعودی را درباره نقش ایران در حمله مذکور مورد توجه قرار داده است، پاسخ داد: ما تمایل داریم پیش از نشان دادن هر واکنشی به این موضوع، ابتدا واقعیاتی تعیین گردد.

این در حالی است که ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه دیروز سه شنبه بر خلاف اتهام زنی های مقامات آمریکا تصریح نموده بود که پاریس هیچ شواهدی در اختیار ندارد که نشان دهد پهپادهای مهاجم به تأسیسات نفتی عربستان از چه محلی به پرواز درآمده اند.

وزیر خارجه فرانسه در این خصوص تأکید کرد: تاکنون فرانسه هیچ شواهدی نداشته است که بگوید این پهپادها از این مکان یا مکان دیگری آمده اند و نمی دانم که آیا کسی شواهدی در اختیار دارد؟

لازم به ذکر است، مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن نیز دو روز پیش در نشست شورای امنیت گفت: هنوز تعیین نیست چه کسی عامل حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی است.

این در حالیست که وزارت کشور عربستان سه روز پیش با تائید این حمله اعلام نموده بود: دو آتش سوزی در دو مرکز فراوری نفت شرکت آرامکو در استان بقیق و هجره خریص به وقوع پیوست و این دو آتش سوزی در نتیجه هدف قرار دریافت شرکت آرامکو از طریق پهپاد رخ داده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 261

به "پاریس: پیش از تعیین شدن حقایق درباره آرامکو واکنشی نشان نمی دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاریس: پیش از تعیین شدن حقایق درباره آرامکو واکنشی نشان نمی دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید