پدیده انگار نمی خواهد پدیده لیگ باشد

به گزارش مجله فیروزی، اگر به روزهای آخر تیرماه یا اوایل مرداد سال جاری برگردیم شاید کمتر کسی فکرش را می کرد که تیم پدیده مشهد بتواند با کسب نتایج خوب جایگاهی مناسب را در جدول برای خود پیدا کند

پدیده انگار نمی خواهد پدیده لیگ باشد

اگر به روزهای آخر تیرماه یا اوایل مرداد سال جاری برگردیم شاید کمتر کسی فکرش را می کرد که تیم پدیده مشهد بتواند با کسب نتایج خوب جایگاهی مناسب را در جدول برای خود پیدا کند.آن هم در شرایطی که تیم هایی مثل تراکتورسازی، سپاهان، استقلال و یکی دو تیم دیگر با خریدهای خوب تیم قدرتمندی را روانه لیگ نموده بودند. اما شاگردان یحیی گل محمدی این مهم را رقم زدند و به معنای واقعی در حد یک پدیده ظاهر شدند. تیمی که روز به روز بر تعداد تماشاگرانش اضافه شد و همین حمایت بیشتر یاری زیادی به جمع کردن امتیاز برای شان داشت.

-

پدیده نه بازیکن خارجی داشت نه در فصل جابجایی خیلی هزینه کرد. یحیی گل محمدی در تصمیمی صحیح و منطقی ساختاراصلی تیمش در فصل گذشته را حفظ کرد.این مهمترین و بهترین اتفاق برای پدیده بود. البته بازیکنانی مثل مهدی خانی، قاسمی نژاد و.. به تیم اضافه شدند. این تیم بعد زا باخت در اولین بازی متحول شد به طوری که تا هفته چهاردهم رنگ باخت را ندید.

در نیم فصل دوم اما دو بازیکن از این تیم جدا شدند. محمدرضا خلعتبری که به ذوب آهن رفت و خلع نبودش هم کاملا احساس می گردد و دومین بازیکن هم امیرمنصوریان بود که هر زمان ناصحی به بازی نمی رسید در ترکیب قرار می گرفت. یحیی گل محمدی اما در نیم فصل دوم خیلی بیکار ننشست و بازیکنانی همچون میلاد فراهانی، بهنام برزای و محمد آقاجان پور را به ترکیب تیمش افزود.

اما چرا این تیم نسبت به نیم فصل اول افت محسوس داشته و امتیاز کمتری هم به دست آورده است؟ شاید جدایی خلعتبری یکی از دلایلش باشد اما نمی توان خیلی به این مورد اکتفا کرد به خصوص که خود گل محمدی هم متذکر شده که با همین نفرات این امتیاز ها را کسب نموده است. خلعتبری در شش هفته اول لیگ فقط یک گل زد.اگر بگوییم که رقابت در نیم فصل دوم نزدیک تر و سخت شده که باید آن را برای تمام تیم ها لحاظ کنیم.

گل محمدی در بازی با ذوب آهن از حمایت حداکثری هوادارانش بهره می برد. او خیلی امید داشت که با کسب سه امتیاز از تیم پایین جدولی علیرضا منصوریان به صدر برسد اما اوضاع آنطور که یحیی می خواست پیش نرفت. او بارها به تیم داوری اعتراض کرد و اعتقاد داشت که داوران در این نتیجه نقش داشتند اما به هر حال نتیجه باخت برای مشهدی ها ثبت شد و آن ها یک دیدار خانگی حساس را از دست دادند.

البته حالا تیم قرمزپوش مشهدی یک فرصت ویژه پیش رو دارد. پدیده شهر خودرو، این بار باید به مصاف تراکتورسازی برود و در صورتی که این بازی خارج از خانه را با برد پشت سر بگذارد، بار دیگر بالاتر از تراکتور قرار خواهد گرفت. یحیی گل محمدی سال گذشته راهنمایی تراکتور را برعهده داشت و شناخت نسبتا حوبی از این تیم دارد.البته او خیلی خوب می داند که این تراکتورسازی با تیمی که او راهنماییش را برعهده داشت اصلا قابل قیاس نیست.بدون شک بازی سختی برای او وشاگردانش خواهد بود.البته فراموش نکنیم که در صورت شکست پدیده در این بازی احتمالا فاصله اش با مدعیان بیشتر خواهد شد.

نیم فصل اول

نیم فصل دوم

پدیده 0 پرسپولیس یک

پرسپولیس 2 - پدیده 0

اس خوزستان یک -پدیده 2

پدیده یک - اس خوزستان 0

پدیده یک- نفت آبادان 0

نفت آبادان0- پدیده 0

سپیدرود 0- پدیده2

پدیده2 - سپیدرود 0

پدیده 2- پیکان یک

پیکان 0- پدیده 0

ذوب آهن یک- پدیده 2

پدیده 0- ذوب آهن یک

امتیاز

تفاضل

خورده

زده

باخت

مساوی

برد

بازی

نیم فصل اول

12

5

4

9

1

0

5

6

امتیاز

تفاضل

خورده

زده

باخت

مساوی

برد

بازی

نیم فصل دوم

8

2

3

5

2

2

2

6

9

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 3 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 41

به "پدیده انگار نمی خواهد پدیده لیگ باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدیده انگار نمی خواهد پدیده لیگ باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید