پوتین و زلنسکی درباره دور تازه تبادل اسرا رایزنی کردند

به گزارش مجله فیروزی، رؤسای جمهور روسیه و اوکراین در یک گفت وگوی تلفنی، توافق نموده اند تا هماهنگی برای انجام دور تازه ای از مبادله اسرا را شروع نمایند.

پوتین و زلنسکی درباره دور تازه تبادل اسرا رایزنی کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ادامه فرایند کاهش تنش میان مسکو و کی یف، رؤسای جمهور روسیه و اوکراین امروز (سه شنبه) تلفنی با یکدیگر گفت وگو نموده اند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه آر.تی، دفتر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین امروز گفت که او در گفت وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، در خصوص اوضاع شرق اوکراین صحبت نموده است. طرفین در این تماس ابراز امیدواری نموده اند که مناطق شرقی اوکراین به زودی شاهد آتش بس کامل باشد.

این گفت وگوی تلفنی چند روز پس از انجام اولین دور مبادله اسرا میان ارتش اوکراین و استقلال طلبان روس تبار، اجرا شده است. روسیه و اوکراین دیروز هم بر سر یک توافق پنج ساله برای ادامه انتقال گاز روسیه به اروپا به وسیله خاک اوکراین توافق کردند.

بنا بر اعلام کی یف، در تماس امروز زلنسکی و پوتین، توافق شده است که طرفین فورا هماهنگی برای تهیه فهرست تازه ای اسرا و انجام دور جدیدی از مبادله اسرا را شروع نمایند.

سران دو کشور از توافق گازی روز گذشته هم استقبال نموده اند.

پوتین و زلنسکی روز 9 دسامبر (18 آذر) در حضور سران فرانسه و آلمان در شهر پاریس با یکدیگر ملاقات کردند. از آن موقع تنش میان دو کشور سیر نزولی گرفته است.

روابط روسیه و اوکراین از سال 2014، بعد از سقوط دولت وقت کی یف در اعتراضات مورد حمایت غرب و پس از آن بروز تنش در شرق اوکراین، تیره شده است. کی یف مسکو را به اشغال شبه جزیره کریمه متهم نموده، اما مسکو می گوید این منطقه که چند دهه پیش هم جزئی از روسیه بوده، با رأی مردم کریمه بار دیگر به روسیه بازگشته است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 565

به "پوتین و زلنسکی درباره دور تازه تبادل اسرا رایزنی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین و زلنسکی درباره دور تازه تبادل اسرا رایزنی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید