پورابراهیمی: ایران برای به صفر رساندن آثار تحریم ها هدفگذاری مناسبی در دستور کار دارد

به گزارش مجله فیروزی، رئیس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران هدفگذاری مناسبی را برای به صفر رساندن آثار تحریم ها در دستور کار دارد، گفت که تحریم های نفتی باید نقطه اتکایی برای حرکت به سمت کاهش وابستگی و ایجاد ثبات مالی باشد.

پورابراهیمی: ایران برای به صفر رساندن آثار تحریم ها هدفگذاری مناسبی در دستور کار دارد

محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به تحریم نفتی آمریکا گفت: پیش از این پیش بینی هایی می شد که آمریکایی ها قصد دارند شرایط را به سمتی راهنمایی نمایند که برنامه خود را برای تحریم نفتی ایران عملیاتی نمایند که در آخرین اقدام معافیت کشورها در مورد نفت از ایران را لغو کردند اما اینکه تصور نمایند با این اقدام جمهوری اسلامی متوقف می گردد و فروش نفت به صفر می رسد چنین اتفاقی نمی افتد.

وی اضافه نمود: ایران در موقعیت جغرافیایی خاصی قرار گرفته است و وجود امکان همکاری مالی ایران با کشورهای مختلف در منطقه و جهان شرایط را به گونه ای ایجاد می نماید که راستا تحریم آمریکا را تغییر می دهد.

نماینده مردم کرمان در مجلس با بیان اینکه ایران پیش از این تمهیدات لازم را برای مقابله با تحریم های نفتی داشته اضافه نمود: اکنون هم دولت در چهارچوب مسئولیت خود و با پشتیبانی مجلس این راستا را ادامه می دهد تا آنچه آمریکایی ها می خواهند محقق نگردد.

رئیس کمیسیون مالی مجلس اضافه نمود: سیاست ایران در منطقه و در حوزه روابط مالی این است که احتیاج به فروش نفت را تأمین کند و همچنین با صادرات غیر نفتی کاهش فروش را جبران کند. ما سال گذشته هم شاهد بودیم که تراز بازرگانی کشور مثبت شد و میزان صادرات غیرنفتی افزایش پیدا کرد.

پورابراهیمی با بیان اینکه ایران هدفگذاری مناسبی را برای به صفر رساندن آثار تحریم ها در دستور کار دارد تاکید نمود: در این راستا ضروری است دولت آرایش خود را برای مقابله با تحریم تغییر دهد و متناسب با شرایط جدید ظرفیتی را فراهم کند که اگرچه در کوتاه مدت هزینه بر است در بلندمدت اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه تحریم های نفتی باید نقطه اتکا برای برنامه ریزی های مالی و حرکت به سمت کاهش وابستگی و ایجاد ثبات مالی باشد توضیح داد: در این راستا ما احتیاجمند توجه به ساختار درونی اقتصاد ایران هستیم و باید اصلاح ساختار مالی و مشخصاً اصلاح ساختار بودجه را به عنوان اولویت اصلی در دستور کار قرار دهیم. این موضوعی است که رهبری هم بر آن تاکید دارند و دولت هم متعهد است که گزارش تحول ساختار مالی را ارائه کند.

این نماینده مجلس همچنین اظهار داشت: موضوع دیگری که در کنار این اصلاح ساختار به آن احتیاج داریم اصلاح وضعیت یارانه ها در اقتصاد و تغییر ساختار مالیاتی است. باید 900 هزار میلیارد تومان یارانه ای که بین مردم توزیع می گردد را به نحو بهتری مدیریت کنیم.

پورابراهیمی در انتها گفت: همچنین باید ادبیات ما در مواجهه با دشمن تغییر کند و انتظار می رود دولت برنامه جامع خود را در حوزه دیپلماسی مالی به عنوان محور اصلی سیاست خود در این شرایط ارائه کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 66

به "پورابراهیمی: ایران برای به صفر رساندن آثار تحریم ها هدفگذاری مناسبی در دستور کار دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پورابراهیمی: ایران برای به صفر رساندن آثار تحریم ها هدفگذاری مناسبی در دستور کار دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید