پیش بینی بورس فردا ، بورس به ثبات می رسد؟

به گزارش مجله فیروزی، به گزارش خبرنگاران، بازار سهام هفته پایانی سال 99 را با افزایش تقاضا در نمادهای شاخص ساز و یک فرایند صعودی 22 هزار واحدی شروع کرد. با وجود فرایند صعودی بازار در فرایند معاملات امروز (23 اسفند) حدود 200 نماد در صف فروش قفل بودند و حجم معاملاتی پایینی ثبت کردند.

پیش بینی بورس فردا ، بورس به ثبات می رسد؟

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه در تبادل نظر با خبرنگاران درباره فرایند بازار در معاملات امروز گفت: با توجه به اینکه قیمت های جهانی با افزایش همراه بودند و قیمت دلار به یک ثبات نسبی رسیده است، بعضی از نمادها با افزایش حجم معاملات و حمایت حقوقی ها همراه بودند. مثبت شدن نمادهای عظیمی همچون فارس، فولاد و فملی با وجود دامنه نوسان نامتقارن تاثیر مثبت زیادی در فرایند شاخص داشتند.

نصیرزاده به کم عمق شدن معاملات در بازار اشاره نمود و شرح داد: کم بودن حجم معاملات در بازار و همچنین دامنه نوسان نامتقارن، فرایند شاخص بازار نوسانی است. مثبت شدن کوتاه مدت موجب افزایش بی اعتمادی به بازار شده است. نتیجه این بی اعتمادی در معاملات نمادها تعیین است، نمادهای عظیم با افزایش تقاضا همراه هستند و فرایند شاخص را مثبت می نمایند در صورتی که بسیاری از نمادها قفل در صف فروش هستند.

این کارشناس بازار سرمایه درباره تزریق پول از سوی صندوق ها شرح داد: با توجه به الزام صندوق ها به تزریق پول، صندوق ها به سمت سرمایه گذاری در نمادهای بنیادین می فرایند و همین امر موجب افزایش تقاضا در این نمادها و فرایند صعودی می شود. اگر اعتماد به بازار برشود، در کنار ورود صندوق ها به بازار، سهامداران به سمت سرمایه گذاری می فرایند و این حجم از عرضه در بعضی از نمادها کاهش پیدا می نماید و فرایند تعادلی رفته رفته به بازار برمی شود.

سلمان نصیرزاده درباره نوسانات در معاملات نمادها شرح داد: این فرایند نوسانی در نمادها بار روانی را در بازار افزایش داده است و همین موضوع باعث فرایند فرسایشی بازار شده است.

او درباره فرایند بازار در هفته پایانی شرح داد: با توجه به شرایط موجود در بازار، فرایند فرسایشی بازار ادامه دار است. دامنه نوسان باعث کاهش نقدشوندگی شده و ریسکی بودن بازار در روزهای پایانی سال ورود نقدینگی را به بازار کاهش داده است.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1355

به "پیش بینی بورس فردا ، بورس به ثبات می رسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی بورس فردا ، بورس به ثبات می رسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید