چین: در برابر مداخله نیروهای خارجی در هنگ کنگ ایستادگی می کنیم

به گزارش مجله فیروزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه جروزالم پست، لی که چیانگ نخست وزیر جمهوری خلق چین در گزارش کاری خود که صبح روز آدینه (به وقت پکن) در شروع نشست سالانه مجلس چین موسوم به کنگره ملی خلق منتشر شد، به صراحت اعلام نمود که چین در برابر مداخله نیروهای خارجی در امور داخلی هنگ کنگ قاطعانه ایستادگی و [از این مداخله] جلوگیری می نماید.

چین: در برابر مداخله نیروهای خارجی در هنگ کنگ ایستادگی می کنیم

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وی همچنین گفت که چین اجرای قانون و سازوکارهای اجرای قانون برای هنگ کنگ را جهت حفظ امنیت ملی تضمین خواهد نمود و همچنین بر پایبندی چین به تداوم اجرای کامل و صادقانه سیاست یک کشور، دو نظام تأکید کرد.

این مقام چین در ادامه اضافه نمود که پکن نظام ها و سازوکارهای مرتبط با اجرای قانون اساسی و حقوق اساسی را در مناطق اداری ویژه خود بهبود خواهد بخشید.

لازم به ذکر است که دوشنبه گذشته وانگ ون بین سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز در سخنانی اعلام نمود که پکن به صورت قاطعانه از نیروهای پلیس هنگ کنگ در عمل به وظایف خود مطابق با قوانین حمایت می نماید و از آمریکا و استرالیا نیز می خواهد تا به حقایق و حاکمیت قانون احترام گذاشته و مداخله به هر شکلی در امور داخلی چین را متوقف نمایند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در این خصوص تأکید کرد: از ایالات متحده می خواهیم تا از مداخله در امور داخلی هنگ کنگ و مسائل داخلی چین به هر شکل ممکن پرهیز کند.

ون بین در ادامه اضافه نمود: موضوع چین در قبال هنگ کنگ باثبات و آشکار است. هنگ کنگ، متعلق به چین است و تک تک مسائل هنگ کنگ به امور داخلی چین مربوط است. هیچ کشوری حق دخالت در آن را ندارد. استرالیا نیز در امور داخلی هنگ کنگ که همان امور داخلی چین است، دخالت نکند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1363

به "چین: در برابر مداخله نیروهای خارجی در هنگ کنگ ایستادگی می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: در برابر مداخله نیروهای خارجی در هنگ کنگ ایستادگی می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید