کانادا و اوکراین برای تشکیل گروه تحقیق بین المللی توافق کردند

به گزارش مجله فیروزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین از توافق با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا مبنی بر لزوم انجام تحقیقات هدفمند و جامع پیرامون سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین که چهارشنبه گذشته در ایران دچار سانحه شد، اطلاع داد.

کانادا و اوکراین برای تشکیل گروه تحقیق بین المللی توافق کردند

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

فرانکویز فیلیپه چامپان وزیر خارجه کانادا نیز بامداد شنبه از تشکیل یک گروه هماهنگی بین المللی شامل کانادا، انگلیس، سوئد و اوکراین در مورد تحقیق درباره حادثه سقوط این هواپیما اطلاع داد.

این در حالی است که ساعتی پیش، ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در این خصوص بیانیه ای صادر و گفت: درپی تهدیدهای رئیس جمهور و فرماندهان نظامی آمریکای جنایتکار مبنی بر هدف قرار دادن تعداد زیادی از اهداف در خاک جمهوری اسلامی ایران در صورت انجام عملیات متقابل و نظر به افزایش بی سابقه تحرکات هوایی در منطقه، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به منظور پاسخگویی به تهدیدات احتمالی در بالاترین سطح آماده باش قرار گرفتند.

در ساعات پس از انجام عملیات موشکی، پروازهای جنگی نیروهای تروریست آمریکایی در پیرامون کشور افزایش یافته و بعضی اخبار نیز از مشاهده اهداف هوایی به سمت مراکز راهبردی در کشور به واحدهای دفاعی واصل و اهداف متعددی در بعضی صفحات رادار مشاهده شد که موجب حساسیت بیشتر در مجموعه های پدافند هوایی شده است.

در چنین شرایط حساس و بحرانی، پرواز شماره 752 خطوط هوایی اوکراین از فرودگاه امام خمینی (ره) حرکت کرده و درهنگام چرخش، کاملاً در حالت نزدیک شونده به یک مرکز حساس نظامی سپاه و در ارتفاع و شکل پروازی یک هدف متخاصم قرار می گیرد که در این شرایط بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مذکور مورد اصابت قرار گرفته که متأسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی می شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 486

به "کانادا و اوکراین برای تشکیل گروه تحقیق بین المللی توافق کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا و اوکراین برای تشکیل گروه تحقیق بین المللی توافق کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید