کسب و کارهای فناورانه آسیب دیده از کرونا حمایت می شوند

به گزارش مجله فیروزی، خبرنگاران/قم رئیس پارک علم و فناوری استان قم با تشریح بسته­ های حمایتی ویژه شیوع ویروس کرونا گفت: بسته های حمایتی مصوب برای واحدهای فناور عضو پارک و برای سه ماهه نخست سال جاری خواهد بود.

کسب و کارهای فناورانه آسیب دیده از کرونا حمایت می شوند

سید حسین اخوان علوی امروز در گفت وگویی با بیان اینکه حمایت از انواع کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا مسئولیت اجتماعی و وظیفه شرعی است افزود: در این میان حمایت از کسب و کارهای استارتاپی و نوپا اهمیت دوچندانی دارد.

وی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان در روزهای سخت کرونا از مدافعان پیشگام حوزه سلامت و تامین نیازهای اساسی مردم هستند گفت: در مجموع شرکت های فناور عضو پارک فارغ از هرگونه پیشامدی به طور مستمر از مزایای آیین نامه های حمایتی بهره مند می شوند اما در شرایط بحران شیوع ویروس کرونا این حمایت ها شکل و قالب ویژه تری به خود گرفته است.

رئیس پارک علم و فناوری با بیان اینکه طبق بسته حمایتی ویژه ایام شیوع ویروس کرونا اجاره بهای برخی از واحدهای فناور مستقر رایگان شده است گفت: براین اساس اجاره بهای کلیه واحدهای فناور مستقر مازاد بر حمایت­های معمول آیین نامه های حمایتی از تخفیف 30 درصدی برخوردار شده اند و براین اساس اجاره بهای واحدهای فناوری که نوپا و فاقد گردش مالی خاصی هستند، عملا رایگان می شود.

بخشودگی 80 درصد اجاره بهای واحدهای فناور

اخوان علوی با بیان اینکه مجموع اجاره بهای ماهانه دریافتی از شرکت های فناور مستقر در پارک نزدیک به 600 میلیون ریال است گفت: با اجرای این بسته حمایتی ویژه به طور میانگین بیش از 80 درصد کل این مبلغ شامل بخشودگی­ می­شود.

وی از استمهال سه ماهه اقساط تسهیلات دارای باز پرداخت سر رسیده شده خبر داد و گفت: با تمام توان سعی خواهیم کرد که هیچ از یک واحدهای فناور عضو به دلیل بدهی اقساط مرتبط با پارک با مشکلجدی روبرو نشوند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم گفت: در راستای تحقق فاصله­ گذاری اجتماعی و هوشمند، الزامات مرتبط با حضور تمام وقت کارکنان شرکت­های فناور مستقر را در سه ماهه اول سال جاری لغو کرده ایم تا محدودیت­ها برای استفاده از ظرفیت دورکاری برای آنان فراهم شود.

اختصاص وام به شرکت های فناور دارای محصول در مقابله با کرونا

اخوان علوی از فعالیت برخی از شرکت های فناور عضو پارک در زمینه مقابله با ویروس کرونا خبرداد و گفت: مازاد بر حمایت های آیین نامه ای، در بسته حمایتی ویژه مبلغ چهار میلیارد ریال به صورت مضاربه ای برای تأمین سرمایه در گردش شرکت ها و واحدهای فناور تحت پوشش که محصولات مربوط به کرونا تولید می کنند در نظر گرفته شده است.

مشاوره برای تداوم حیات کسب و کارهای نوپا

وی با اشاره به ضرورت پایداری فعالیت و تداوم حیات کسب و کارهای نوپا و فناور در این دوره بحرانی شرح داد: در این زمینه دوره ­های مشاوره­ای و آموزشی آنلاین رایگان برای شرکت­های عضو با موضوعات مربوط به پایداری کسب و کارها در شرایط بحران کرونا در نظر گرفته شده است.

اخوان علوی با اشاره به اینکه از هر فرصتی برای معرفی و اطلاع رسانی دستاوردهای شرکت های فناور در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا استفاده خواهیم کرد گفت: به منظور تسهیل و تسریع در صدور مجوزهای لازم برای واحدهای فناوری که برای تولید اقلام و کالاهای مرتبط با کرونا نیاز به اخذ مجوز دارند با نهادهای ذیربط از جمله دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن، و تجارت استان در تعامل مستمر قرار داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 777

به "کسب و کارهای فناورانه آسیب دیده از کرونا حمایت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب و کارهای فناورانه آسیب دیده از کرونا حمایت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید