گردش ویروس کرونا با گرده درختان

به گزارش مجله فیروزی، خبرگزاری خبرنگاران-یک مطالعه هشدار داده است ویروس هایی مانند کرونا (کووید 19) ممکن است در پشت گرده درختان توسعه یابد و به طور بالقوه خطر ابتلا به عفونت در منطقه ها شلوغ را افزایش دهد.

گردش ویروس کرونا با گرده درختان

به گزارش خبرنگاران؛ دانشمندان هشدار می دهند، گرده می تواند صد ها ذره ویروس را حمل کند و ممکن است خطر عفونت را در منطقه ها شلوغ افزایش دهد.

به گفته کارشناسان، ذرات ویروسی که پس از سرفه یا عطسه فرد آلوده در هوا معلق می شوند، می توانند به ذرات گرده ای درختان که به واسطه نسیم پخش میشوند متصل شوند. زمانی که شخصی این گرده را استشمام می نماید، خطر انتقال ویروس به وسیله هوا، به ویژه در محیط های شلوغ وجود دارد.

محققان دانشگاه نیکوزیا، قبرس درخت بید را شبیه سازی کردند؛ آن ها از چگونگی پخش دانه های گرده در نسیم ملایم به سمت جمعیت الگو رفتند و دریافتند، در نسیم، گرده ها می توانند در عرض یک دقیقه به سرعت از میان جمعیت عبور و محیط را آلوده نمایند.

تحقیقات نشان می دهد، با توجه به این موضوع ممکن است در منطقه های که سطح گرده آن ها زیاد است، احتیاج به رعایت فاصله بیشتری باشد.

مدل هم نشان داد، در نسیم ملایم، گرده گل فقط در عرض یک دقیقه می تواند از جمعیت 66 فوت (20 متر) دورتر عبور کند و به طور بالقوه به حرکت ذرات ویروسی در طول جهت یاری می نماید.

براساس یافته ها، نویسندگان گفته اند که فاصله اجتماعی 2 متر که به طور معمول برای کاهش خطر انتشار کرونا توصیه می گردد، همواره کافی نیست.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1588

به "گردش ویروس کرونا با گرده درختان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردش ویروس کرونا با گرده درختان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید