گزارش رسمی، مسکن در تهران 54.2درصد گران شد

به گزارش مجله فیروزی، بانک مرکزی خاطرنشان کرد: در تیر ماه سال 1397، تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به 13.5هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 9.2 و 7 درصد کاهش نشان می دهد.

گزارش رسمی، مسکن در تهران 54.2درصد گران شد

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، تازه ترین گزارش رسمی بانک مرکزی از تغییرات قیمت مسکن در شهر تهران طی چهار ماه نخست سال جاری نشان می دهد که در تیر ماه، متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده به وسیله بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران 69.7 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل 7.1 درصد افزایش نشان می دهد.

این گزارش می افزاید: در چهارماهه نخست سال 1397، تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به 52.6هزار واحد مسکونی بالغ شد که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، 1.7 درصد افزایش نشان می دهد.

در تیر ماه سال 1397، تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به 13.5 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 9.2 و 7 درصد کاهش نشان می دهد.

مسکن 54.2درصد گران شد

نتایج آنالیز های بانک مرکزی نشان می دهد که در تیرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل قیمت مسکن در تهران 54.2 درصد گران شده است.

در تیرماه سال جاری متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع واحد مسکونی در تهران به 69.7 میلیون ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 54.2 درصد افزایش یافته است.

اجاره مسکن چقدر گران شد؟

بانک مرکزی اعلام نموده که در تیرماه شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب 13.6 درصد و 11.1 درصد گران شده است.

گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در تیرماه سال 1397 که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره آنالیز ها و سیاست های مالی بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 719

به "گزارش رسمی، مسکن در تهران 54.2درصد گران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش رسمی، مسکن در تهران 54.2درصد گران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید