880 هزار داوطلب برای کنکور سراسری 1400 ثبت نام کردند

به گزارش مجله فیروزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تازه ترین آمار ثبت نامی داوطلبان شرکت در آزمون سراسری سال 1400 را بیان کرد.

880 هزار داوطلب برای کنکور سراسری 1400 ثبت نام کردند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، ثبت نام آزمون سراسری سال 1400 در دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیغام نور (آموزش از راه دور) و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی از روز یکشنبه دوازدهم بهمن ماه 1399 منحصراً به وسیله درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org شروع شد و متقاضیان تا سرانجام امروز، شنبه هجدهم بهمن ماه برای شرکت در این دوره فرصت دارند.

طبق اعلام فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تعداد داوطلبانی که در یک گروه آزمایشی ثبت نام کردند 698 هزار و 428 نفر و تعداد افرادی که در بیش از یک گروه ثبت نام کردند 879 هزار و460 داوطلب است.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه سوالات آزمون سراسری سال 1400 و بعد از آن برای همه متقاضیان اعم از نظام قدیم و نظام جدید، صرفا بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید 3-3-6 طراحی و برگزار خواهد شد، اضافه نمود: به منظور پیش بینی های لازم برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی و کاهش هر گونه مخاطرات برای متقاضیان آزمون، زمان برگزاری آزمون سراسری به چهار روز افزایش یافت و آزمون سراسری سال 1400 در روز های چهارشنبه 9 تیر، پنجشنبه 10 تیر، آدینه 11 تیر و شنبه 12 تیر 1400 برگزار می گردد.

لازم به ذکر است؛ باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در آنالیز و ثبت درخواست ها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال می توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند.

پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری به وسیله پیغام کوتاه ارسال می گردد. متقاضیان می توانند پس از دریافت شماره و کدرهگیری به وسیله پیغام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین شرایط درخواست خود آگاه شوند.

در ضمنً متقاضیان درصورت لزوم می توانند سوال یا سوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و یا در روز ها و ساعات اداری با شماره تلفن 42163-021 نیز در میان بگذارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1314

به "880 هزار داوطلب برای کنکور سراسری 1400 ثبت نام کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "880 هزار داوطلب برای کنکور سراسری 1400 ثبت نام کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید