این مراسم تحقیر است نه تقدیر، عملیات پلیسی انجام دادید!

به گزارش مجله فیروزی، به گزارش خبرنگاران، در این مراسم که در سالن اجتماعات معاونت گردشگری با حضور معاون توسعه و مدیریت سازمان میراث فرهنگی برگزار گردید، لیلا اژدری مدیرکل جدید دفتر هماهنگی و توافق های ملی معاونت گردشگری، جواد موسوی مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی معاونت گردشگری، علیرضا رحیمی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری و زاهد شفیعی مدیرکل مطالعات و آموزش معاونت گردشگری معارفه شدند و از حسین الله بداشتی، محمد ثابت اقلیدی، محمدرضا اکبری و علی شعبانی در این مراسم تقدیر شد.

این مراسم تحقیر است نه تقدیر، عملیات پلیسی انجام دادید!

همچنین سید محمد کاظم خلدی نسب به عنوان مشاور و مدیر حوزه معاونت گردشگری، فریدون محمدی به عنوان دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، اسماعیل برات به عنوان معاون دفتر نظارت و ارزیابی گردشگری، حسن گرامی به عنوان معاون دفتر برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری، حمید امینی به عنوان معاون دفتر مطالعات و آموزش گردشگری، آرمین حدیقی به عنوان رئیس گروه نظارت بر تاسیسات گردشگری و همچنین امین حقیقت به عنوان دبیر کمیته گردشگری سلامت معرفی شدند.

این جابه جایی ها درحالی انجام گرفت که تنها کمتر از دو ماه به فصل پیک سفر و ایام نوروز باقی مانده است در واقع این ایام مهمترین و پرکارترین زمان فعالیت های معاونت گردشگری به حساب می آید اما این انتصابات یک باره اتفاق افتاده و مدیران در یک روز متوجه شدند که افراد دیگری برای صندلی آنها انتخاب شده اند. هنوز هم خیلی از این افراد دلیل این جابه جایی ها را نمی دانند.

مراسم تحقیر است نه تقدیر

ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی تنها چند روز پس از برگشت از سفر اسپانیا و شرکت در نمایشگاه گردشگری و بین المللی فیتور مادرید در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل، جابه جایی های انجام گرفته را طبیعی دانست و گفت که این جابه جایی ها همواره امر مرسومی بوده است.

اما زمانی که تریبون سخنرانی به مدیران کل رسید، محمدرضا اکبری مدیرکل سابق دفتر مطالعات و آموزش گردشگری که سال گذشته در این سمت منصوب شده بود، گفت: این مراسم در واقع مراسم تحقیر هست نه تقدیر! جابه جایی حق هر مدیری است اما اینکه ساعت 6 غروب به فرد بگویید اگر فردا حکمت آمد ناراحت نشوید. به نظرم بی اخلاقی است. 22 سال است که در این سازمان کار نموده ام و از این اتفاقات هم زیاد دیده ام. این صحبت ها را هم می کنم برای افرادی که بعد از ما می آیند یک روز این گونه ما معارفه شدیم و یک روز هم تودیع می شویم. اگر شما به مدیری اعتماد ندارید که از همان روزهای اول حق این بود تا تغییر می دادید اما اینکه طرف را نگه داریم و با ادبیات سخیف، نامه ارجاع داده گردد و بدون نظر ما معاون برایمان مشخص نمایند و در حکمش بنویسند بنا به پیشنهاد مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش را اخلاقی نمی دانم. اگر تعبیر دیگری از اخلاق وجود دارد، بگویید تا من هم یاد بگیرم.

اکبری بیان نمود: اینکه طی یک عملیات کاملا پلیسی که کسی نتواند متوجه گردد چه اتفاقی می افتد مدیری را تغییر دهید و صبح حکم فرد دیگری را بزنید دور از اخلاق است معمولا حکم اداری را حداقل ده روز زودتر اعلام می نمایند. من لازم دانستم این موضوع را بگویم چون تاکید دوستان در این جلسه روی اخلاق بود. ضمن اینکه خداوند هم عزت می دهد و هم ذلت.

اکبری سخنانش را با این جمله تمام کرد که معرفت در گرانی است به هر کس ندهندش، پر طاووس قشنگ است به کرکس ندهندش.

کارها با شعار پیش نمی رود

تیموری نیز درپاسخ به این سخنرانی گفت: اگر صلاح بود که این تغییر یک یا دو ماه قبل مطرح گردد، حتما این کار را انجام می دادیم. ولی مصلحت سازمان بر این بوده که آنالیز ها انجام گردد و نهایتا این تصمیمی بود که در سطح بالای سازمان گرفته شد و شما هم تا زمانی که حضور داشتید با احترام کار کردیم و این همکاری به رغم دلخوری ادامه خواهد داشت. به یاد ندارم نامه ای ارجاع داده شده باشد که جنبه تحقیر داشته باشد.

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری هم گفت: معتقدم با شعار کارها پیش نمی رود. امیدوارم روشی بعد از این جاری گردد که هم مدیران بتوانند ارزیابی شوند و هم عملکرد آنها سنجش گردد تا ما با این همه تغییر در گردشگری دست و پنجه نرم نکنیم. همه به ما می گویند که چرا گردشگری انقدر بی ثبات است من امیدوارم هر کسی که خدمت می نماید بتواند به کارش ادامه دهد و این گونه تصمیمات به حداقل برسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 18

به "این مراسم تحقیر است نه تقدیر، عملیات پلیسی انجام دادید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این مراسم تحقیر است نه تقدیر، عملیات پلیسی انجام دادید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید