سامانه شفافیت بهزیستی رونمایی شد

به گزارش مجله فیروزی، رئیس سازمان بهزیستی کشور از رونمایی سامانه شفافیت این سازمان اطلاع داد.

سامانه شفافیت بهزیستی رونمایی شد

وحید قبادی دانا در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به خلاصه گزارش اقدامات اجرا شده در ایجاد سامانه شفاف در سازمان بهزیستی کشور گفت: جهت افزایش اعتماد عمومی و بالا رفتن سرمایه اجتماعی، شفاف سازی تفکر حاکم در سازمان بهزیستی با روینمودهای اجتماعی، توانبخشی و پیشگیرانه است.

وی در ادامه از راه اندازی سامانه شفافیت سازمان بهزیستی اطلاع داد و اضافه نمود: این سامانه در نسخه اول خود در شش فصل اقدام به انتشار اطلاعات نموده است. عمده اعتبارات سازمان در قالب قراردادها و تفاهم نامه ها به وسیله ادارات کل استانی انجام می گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه برای اولین بار در بانک اطلاعات قراردادها، نزدیک به 15000 تفاهم نامه و قرارداد سازمان بهزیستی جمع آوری شده و به وسیله این سامانه به مرور منتشر می گردد، اظهار کرد: از آنجا که سازمان بهزیستی کشور ارائه گزارش مشارکت های جمع آوری شده سازمان را وظیفه خود می داند در قدم اول همه مشارکت های جلب شده در سازمان به شکل آنلاین منتشر می گردد. به شکلی که اگر خیری به یکی از ادارات سازمان مراجعه نموده و مشارکت نقدی و غیرنقدی خود را ارائه دهد به شکل آنلاین این جلب مشارکت به وسیله این سامانه به حفظ حریم شخصی افراد منتشر می گردد.

قبادی دانا با اشاره به اینکه همه اطلاعات مراکز ارائه دهنده خدمات تحت نظارت بهزیستی، شامل اطلاعات موقعیت جغرافیایی مرکز روی نقشه، اعضای هیأت مدیره، پرسنل، مجوزها، قراردادها و عکس های این مراکز است، اظهار کرد: این اطلاعات به وسیله سامانه مذکور منتشر می گردد.

به گفته وی در حال حاضر اطلاعات 40000 مرکز ارائه خدمت تحت نظارت بهزیستی شامل مراکز دولتی و غیر دولتی در سامانه ثبت شده است که شامل حدود 24000 مجوز و 71000 فردشاغل در این مراکز است. این موارد به شکل روزانه تکمیل و منتشر می گردد.

به گزارش خبرنگاران، امروز سامانه شفافیت سازمان بهزیستی کشور با حضور رئیس جمهور در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 36

به "سامانه شفافیت بهزیستی رونمایی شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "سامانه شفافیت بهزیستی رونمایی شد" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه شفافیت بهزیستی رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید