آخرین بازمانده تیم 75 نفره هنرهای زیبا از جهان رفت

به گزارش مجله فیروزی، شاپور ترابی گودرزی که آخرین بازمانده از 75 هنرمند باقیمانده کارگاه های چوب هنرهای زیبا بود، از جهان رفت.

آخرین بازمانده تیم 75 نفره هنرهای زیبا از جهان رفت

به گزارش خبرنگاران، این هنرمند معرق چوب و گره چینی روز آدینه 13 اردیبهشت ماه بر اثر کهولت سن از جهان رفت و امروز (15 اردیبهشت ماه) در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

این خبر به تأیید روابط عمومی هنرمندان پیشکسوت رسیده است.

ترابی گودرزی از سال 1319 زیر نظر وزارت فرهنگ و صنایع مستظرفه آن موقع مشغول به کار و در سال 1359 بازنشسته شد و گواهی درجه یک هنری معادل دکتری را در زمینه معرق و چوب داشت و از سال 1352 تا 1359 سرپرست کارگاه چوب هنرهای زیبا بود.

مرحوم ترابی گودرزی یکی از اتاق های خانه اش را برای وسایل شخصی برداشته بود و سالن پذیرایی اش را در اختیار شاگردانش گذاشته بود تا هر روز بتواند بخشی از هنری را که می داند، به نسل دیگری انتقال دهد.

این هنرمند که در امرار معاش و هزینه های زندگی با مشکلاتی روبرو بود، پیش از این به خبرنگاران گفته بود: من قصد گدایی ندارم اما چرا هیچ نهادی وجود ندارد که من را با این کهولت سن حداقل برای چکاپ درمانی حمایت کند؟ باید از من نگهداری نمایند. من که جوان نیستم، در حال فرو ریختن هستم. چندین بار در خانه خودم زمین خوردم، سرم شکست و شاگردانم به دادم رسیدند. هر بار که بخواهم چکاپ کنم باید کلی هزینه بپردازم و چون نمی توانم آن را بپردازم، از خیرش می گذرم.

نمونه کارهای شاپور ترابی گودرزی در کاخ گلستان، موزه هنرهای ملی و کاخ نیاوران وجود دارد. او دانش آموخته دانشکده هنرهای زیبا بود و سال ها در دانشگاه الزهرا تدریس می کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 70

به "آخرین بازمانده تیم 75 نفره هنرهای زیبا از جهان رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین بازمانده تیم 75 نفره هنرهای زیبا از جهان رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید