شروع کشت قراردادی گندم و کلزا در 9 استان

به گزارش مجله فیروزی، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از اجرای کشت قراردادی گندم و کلزا در 9 استان کشور به وسیله شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی اطلاع داد.

شروع کشت قراردادی گندم و کلزا در 9 استان

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، اسماعیل قادری فر در نشست مشترک با معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی در مورد اجرایی شدن کشت قراردادی گندم و کلزا در راستای سیاست های حمایتی محصولات اساسی اضافه کرد: با توجه به تصویب شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی و با دستور وزیر جهاد کشاورزی و تعامل سازنده با معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی کشت قراردادی گندم و کلزا در دستور کار شبکه تعاونی های روستایی وکشاورزی ایران نهاده شد.

قادری فر گفت: کشت قراردادی گندم و کلزا دراستان های خراسان رضوی، ایلام، همدان، مرکزی، لرستان، کرمان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل انجام می گردد.

وی با اشاره به اینکه شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی با توجه به ظرفیت ها وتوانمندی ها در حوزه تاسیسات ذخیره سازی محصولات کشاورزی، انبار های چند منظوره، سیلو، انبار مکانیزه را دارد توضیح داد: این سازمان و شبکه تحت پوشش تجربه و آمادگی کامل برای اجرایی کردن این اقدام مهم را دارد.

لازم به ذکر است، به تازگی وزیر جهاد کشاورزی بر توسعه کشاورزی قراردادی که یکی از راه چاره های مالی شدن تولیدات بخش کشاورزی است و تقویت تشکل ها، اتحادیه ها و تعاونی های کشاورزی تاکید نمود تا جایی که این امر موجب حذف دلالان گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1706

به "شروع کشت قراردادی گندم و کلزا در 9 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع کشت قراردادی گندم و کلزا در 9 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید