خطر های اساسی خرید دارو در فضای مجازی

به گزارش مجله فیروزی، رئیس پلیس فتا با تاکید بر اینکه کاربران فضای مجازی دارو و اقلام بهداشتی مورد نیاز خود را در فضای حقیقی تهیه کنند، گفت: داروخانه ها تنها مرکز معتبر فروش دارو هستند.

خطر های اساسی خرید دارو در فضای مجازی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سرهنگ داود معظمی گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: با پیشرفت و توسعه دنیای مجازی و سهولت دسترسی به اطلاعات مورد نیاز شاهد گسترش و توسعه فضای مجازی در زندگی افراد می باشیم.

وی افزود: از جمله امکانات فضای مجازی امکان تهیه اقلام مورد نیاز از سایت های خرید و فروش کالا و کانال های عرضه کالا بدون حضور فیزیکی افراد به مراکز فروش می باشد و به راحتی می توان با ثبت سفارش و واریزی وجه بدون اینکه زمانی را برای خرید صرف کرده باشید اقلام مورد نیاز را تهیه کنید.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه عرضه دارو و اقلام بهداشتی توسط کاربران فضای مجازی، از این امر مسثنی نبوده است، تاکید کرد: تنها مرکز معتبر برای فروش دارو و اقلام بهداشتی در کشور داروخانه ها هستند.

وی هشدار داد: تهیه دارو از فضای مجازی به علت فاسد و تاریخ گذشه و یا تقلبی بودن صدمات جبران ناپذیری بر فرد ایجاد می کند و ممکن است دارو با بیماری ناسازگاری داشته باشد.

رئیس پلیس فتا گفت: تعدادی از کاربران فضای مجازی با ایجاد کانال های عرضه دارو اقدام به عرضه دارو های دست ساز و تقلبی و یا خارج از چرخه مجوز های بهداشتی می کنند، گفت: از صدمات دیگر خرید دارو در فضای مجازی افشای اطلاعات مالی و داده های کارت عابر بانک افراد و در طعمه قرار دریافت کلاهبرداران سایبری است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه خرید دارو از مراکز خرید غیر معتبر و استفاده از آن با سلامت افراد جامعه ارتباط دارد، از کاربران فضای مجازی خواست: در صورت مشاهده کانال های خرید و فروش دارو و اقلام بهداشتی موضوع را به پلیس فتا اطلاع رسانی کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 985

به "خطر های اساسی خرید دارو در فضای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر های اساسی خرید دارو در فضای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید