راهنمای کامل استفاده از دستیار هوشمند Bixby سامسونگ

به گزارش مجله فیروزی، دستیار هوشمند Bixby یکی از ابزارهای بسیار کاربردی برای کاربران سامسونگ است. با این حال بسیاری از افراد با آن و توانایی های آن آشنایی ندارند. پس اگر شما هم گوشی سامسونگ دارید، بهتر است که تمام توانایی ها و نحوه استفاده از Bixby را آنالیز کنید و یاد بگیرید. در ادامه این مطلب به مفیدترین ویژگی های آن مانند Bixby Voice و Bixby Routines نگاهی می اندازیم.

راهنمای کامل استفاده از دستیار هوشمند Bixby سامسونگ

سامسونگ در سال 2017 دستیار دیجیتالی و هوشمند خود به نام بیکسبی را برای رقابت با سیری، الکسا و دستیار گوگل معرفی کرد. دستیار هوشمند این شرکت تقریباً در تمام دستگاه های میان رده و پرچمدار گلکسی از جمله سری A و S یافت می گردد. سامسونگ بیکسبی را حتی به تلویزیون ها و یخچال های هوشمند خود نیز افزوده است.

هدف ما در این مقاله خبرنگاران مگ این است که ابتدا شما را با بیکسبی آشنا کنیم و سپس نحوه استفاده از Bixby را از صفر تا صد به شما آموزش دهیم. پس اگر شما هم یک دستگاه سامسونگی دارید و یا به دستیارهای صوتی هوشمند علاقه دارید، ما را تا انتهای این مقاله مجذوب نماینده همراهی کنید.

بیکسبی چیست؟

Bixby یک دستیار هوشمند صوتی است که به صورت مستقیم در دستگاه سامسونگ شما قابل دسترسی است. هدف بیکسبی پاسخگویی به سوالات شما و گوش دادن به دستورات صوتی شماست. این دستیار هوشمند صوتی بعلاوه می تواند از چشم خود که همان دوربین گوشی است، برای شناسایی اشیاء استفاده کند.

سامسونگ به طور مداوم برای بهبود بیکسبی کوشش می نماید. Bixby از عادات شما درس می گیرد و خود را مطابق با نیازهای شما می سازد. حتی تا آن جایی پیش می رود که صداهای فرد را تشخیص می دهد و پاسخ ها را بر اساس درخواست نمایندگان تغییر می دهد.

بیکسبی چگونه کار می نماید؟

Bixby یک دستیار هوشمند است که به شما امکان می دهد تلفن همراه خود را با صدا کنترل کنید، اما شما می تواند کارهای بیشتری را نیز با آن انجام دهید. در حقیقت Bixby Voice و Bixby Vision و Bixby Routines موارد اصلی Bixby هستند که باید با آن ها آشنا شوید. این ابزارهای مفید به شما امکان می دهند تا با صحبت کردن و یا باز کردن دوربین و یا ضربه زدن روی صفحه نمایش خود، با Bixby تعامل داشته باشید.

صدای بیکسبی

شما برای باز کردن Bixby Voice می توانید دکمه کناری تلفن خود را کمی طولانی فشار دهید و یا به سادگی بگویید Hi Bixby. قبل از این که Bixby Voice را در این مورد فعال کنید، مطمئن شوید که صدای خود را در آن ثبت نموده اید. اولین باری که دکمه کناری را کمی طولانی فشار می دهید، Bixby از شما می خواهد که چندین بار بگویید Hi Bixby تا بتواند به صدای شما عادت کند و در واقع آن را ذخیره کند.

پس از اتمام تنظیمات، به راحتی می توانید از بیکسبی در خصوص آب و هوا و یا آغاز پخش یک فیلم و موارد دیگر سؤال بپرسید. این دستورات ساده قدرت واقعی Bixby Voice را به شما نشان نمی دهند. این دستیار هوشمند می تواند دستورات دو قسمتی را نیز انجام دهد و حتی درخواست های خاص را هم آنالیز کند!

شما با استفاده از Bixby به آسانی می توانید پیغام های متنی ارسال کنید، یادآور تنظیم کنید، ایمیل ها را بخوانید و حتی تماس های تلفنی را بدون گرفتن یک شماره و تنها با دستور دادن به بیکسبی برقرار کنید. شما می توانید به Bixby بگویید Read my latest text message تا بیکسبی جدیدترین پیغامک های دریافتی را برای شما با صدای بلند بخواند.

دقت داشته باشید که این ویژگی به شما امکان می دهد تا تنها 20 پیغام آخرتان را گوش کنید. برای این که بیکسبی بتواند پیغام های شما را بخواند، باید از برنامه پیش فرض Samsung Messages بهره ببرید. حال آیا می خواهید که با بعضی از دستورات پیشرفته تر Bixby آشنا شوید؟

از Bixby بخواهید تا یک سلفی را در اینستاگرام آپلود کند، یک آلبوم عکس با نام دلخواه شما بسازد و حتی به راننده های Uber (برنامه ای همچون اسنپ) امتیاز دهد.

جالب است بدانید که شما می توانید از Bixby در کنار چندین برنامه نیز بهره ببرید. برای مشاهده فهرست کامل برنامه های موجود، مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا Bixby را باز کنید.
  • حال روی نماد Discover در گوشه سمت راست و پایین صفحه ضربه بزنید.
  • از این بخش گزینه More way to use Bixby را انتخاب کنید.
  • در نهایت فهرستی از تمام برنامه های نصب شده روی گوشی شما و نحوه استفاده از دستورات صوتی Bixby با آن ها، برای شما نمایش داده می گردد.

علاوه بر موارد بالا، شما می توانید از Bixby برای کنترل سریع دستگاه های سازگار با SmartThings خود نیز بهره ببرید. این موارد شامل درخواست از دستیار صوتی برای تغییر کانال تلویزیون و یا خاموش کردن چراغ ها و بعلاوه یافتن مکان SmartTag شما می شوند.

جال است بدانید که دستوراتی به نام Bixby Quick نیز وجود دارد که به سبب آن ها می توانید برای راه اندازی مجموعه ای از وظایف، تنها از یک فرمان صوتی ساده بهره ببرید. برای مثال می توانید به Bixby بگویید شب بخیر و آن را طوری تنظیم کنید که Do Not Disturb را روشن کند و یک موزیک آرامش بخش را از اسپاتیفای پخش کند.

نحوه کار با Bixby Vision

برای آغاز کار با Bixby Vision باید چندین مرحله را طی کنید. این مراحل عبارتند از:

  • ابتدا برنامه Camera خود را باز کنید.
  • حال روی More ضربه بزنید.
  • Bixby Vision را در گوشه سمت چپ بالای صفحه انتخاب کنید. شما بعلاوه می توانید آن را به وسیله برنامه Bixby Vision باز کنید
  • با Bixby Vision دیگر لازم نیست برای کشف هویت یک شیء یا یک حیوان کوشش کنید. در حقیقت پایگاه داده بزرگ Bixby می تواند تقریباً تصویر هر چیزی را با یک نتیجه جستجو به خوبی مطابقت دهد.

شما می توانید به وسیله روش های مختلفی با Bixby Vision تعامل داشته باشید. از مزایای دیگر بیکسبی باید به این مورد اشاره نمود که Bixby متن ها را ترجمه و تصاویر را شناسایی می نماید. بعلاوه کدهای QR را اسکن می نماید و کالری غذا ها را شناسایی می نماید.

برای استفاده از Bixby Vision، همواره لازم نیست دوربین گوشی خود را به سمت یک شی بگیرید. این دستیار می تواند تصاویر موجود در گالری شما را اسکن نموده و اطلاعات مربوطه را در اختیار شما قرار دهد. شناسایی اشیاء، غذا و نتایج خرید به همان مقدار که به نظر می رسد آسان است. دوربین خود را به سمت هر چیزی که می خواهید شناسایی کنید نشانه بگیرید، بیکسبی به طور اتوماتیک آن را برای شما اسکن می نماید و نتایج را نشان می دهد.

به همین ترتیب، می توانید از Bixby Vision برای ترجمه متن در زمان واقعی یا حتی کپی متن از تصاویر بهره ببرید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دوربین گوشی گلکسی خود را به سمت سوژه بگیرید یا تصویر مربوطه را اسکن کنید.

روتین های بیکسبی

بیکسبی روتین بدون شک مفیدترین جنبه دستیار صوتی سامسونگ است. می توانید از آن برای راه اندازی بعضی کارها بر روی تلفن خود بر اساس زمان، مکان یا رویداد بهره ببرید. اگر از روال های دستیار Google یا IFTTT استفاده می کنید، به سرعت از روال های Bixby استفاده خواهید کرد.

فرض کنید همواره گوشی خود را به بلوتوث وصل می کنید و وقتی سوار ماشین خود می شوید از نقشه گوگل استفاده می کنید. وقتی Bixby Routines را فعال می کنید، می توانید به Bixby بیاموزید که وقتی تلفن خود را به بلوتوث ماشین خود وصل می کنید، Google Maps را روشن کند. به همین ترتیب، می توانید از روتین های Bixby برای قرار دادن اتوماتیک تلفن خود در حالت صرفه جویی در مصرف انرژی هنگام خواب بهره ببرید.

کدام دستگاه ها از Bixby پشتیبانی می نمایند؟

بیکسبی اولین بار در سال 2017 در سری گلکسی اس 8 عرضه شد. از آن موقع، این گوشی در تمامی گوشی های هوشمند میان رده و پریمیوم عرضه شده به وسیله سامسونگ، از جمله گلکسی S10، S20، S21، S22، Note20 و Fold/Flip در دسترس بوده است.

این شرکت در ابتدا یک دکمه اختصاصی Bixby را روی دستگاه های خود قرار داد تا به سرعت آن را فعال کند. با این حال، با ناتوانی دستیار صوتی، این قابلیت را با کلید کناری/دکمه پاور ادغام کرد. اگر از هواداران دستیار صوتی نیستید، در اینجا نحوه غیرفعال کردن Bixby در تلفن را برایتان آماده نموده ایم.

تلفن ها تنها دستگاه هایی نیستند که به Bixby مجهز هستند. این دستیار هوشمند را در جدیدترین تلویزیون های هوشمند و یخچال های هوشمند سامسونگ هم خواهید یافت.

آینده بیکسبی به چه شکل خواهد بود؟

سامسونگ از زمانی که بیکسبی برای اولین بار در سال 2017 معرفی گردید، پیشرفت های عمده ای را در آن ایجاد نموده است. با این حال، این تغییرات کافی نبوده و Bixby در مقایسه با Google Assistant و Siri هنوز از نظر تشخیص صدا و ویژگی ها عقب مانده است.

بدتر از آن، این شرکت در چند سال گذشته هیچ آپدیت قابل توجهی برای دستیار صوتی خود منتشر ننموده است، به جز بهبود روتین های Bixby. این سازنده گوشی های هوشمند بعلاوه در سال های اخیر هیچ رویداد قابل توجهی را به بیکسبی در هیچ یک از گوشی های اصلی خود اختصاص نداده است. در هر صورت، این نشان می دهد که بیکسبی ممکن است جایگزین بزرگ دستیار گوگل و سیری نباشد که در ابتدا وعده داده شده بود.

جمع بندی

منبع: MakeUseOf

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1876

به "راهنمای کامل استفاده از دستیار هوشمند Bixby سامسونگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل استفاده از دستیار هوشمند Bixby سامسونگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید