روایت گریه مایک تایسون بعد از شکست محمد علی کلی از لری هولمز و انتقام از او

به گزارش مجله فیروزی، مایک تایسون یک روز پس از آن که اسطوره اش محمد علی کلی از لری هولمز به سختی باخت، به گریه افتاد. قهرمان سابق سنگین وزن بوکس دنیا در سال 1980 و در سن 28 سالگی، پس از دو سال دوری از بوکس، به رینگ بازگشت تا برای کسب عناوین WBC و Ring Magazine با هولمز مسابقه دهد.

روایت گریه مایک تایسون بعد از شکست محمد علی کلی از لری هولمز و انتقام از او

به گزارش روزیاتو، محمد علی کلی در این مسابقه شرایط سختی در برابر هولمز داشت و در حالی که مبارزه می کرد که لکنت زبان و لرزش دست ناشی از آغاز بیماری پارکینسون در وی پیدا شده بود. او در این مسابقه به شدت به وسیله هولمز مورد ضربات سهمگین نهاده شد تا اینکه آنجلو داندی، مربی محمد علی در راند دهم مسابقه را متوقف کرد.

مایک تایسون که در آن موقع 14 سال داشت همراه با مربی اش کاس دی آماتو وحشت زده تماشاگر این مسابقه بود، در شرایطی که هولمز اسطوره او را له کرد.

مایک آهنین در مصاحبه ای در این باره گفته است: برای تماشا مبارزه محمد علی با لری هولمز به نزدیک رینگ رفتیم. هولمز به شدت علی را کتک زد. همه به خانه رفتیم، در طی مسیر 30 مایلی جنوبی، هیچ کسی در داخل ماشین در طی 30 مایل یک کلمه صحبت نکرد. وارد خانه شدیم، به رختخواب رفتیم، خوابیدیم و هیچ کس چیزی نگفت. صبح روز بعد [کاس دی آماتو]تلفنی با علی صحبت کرد. داشتم می شنیدم که می گوید: او یک ولگرد است. علی، چرا گذاشتی این ولگرد کتکت بزند؟.

دی آماتور در نهایت تلفن را به تایسون می دهد که قول می دهد انتقام اسطوره شکست خورده اش را بگیرد. تایسون می گوید: تلفن را گرفتم، به علی گفتم وقتی بزرگ شدم انتقامت را می گیرم. به خاطر توناک اوتش می نمایدم. علی گفت: آره من بزرگ ترین بوکسور تاریخم و دارو مصرف می کنم.

مریض شده بودم و برمی گردم و هولمز راناک اوت می کنم. اما صحبت های علی نتوانست آن اثر تسکین دهنده ای که می خواست را روی تایسون نوجوان داشته باشد. تایسون در ادامه در خصوص صحبت های خود با محمد علی کلی بعد از شکست از لری هولمز می گوید: داشتم پشت تلفن گریه می کردم. فکر می کرد دارد مرا شاد می نماید، اما باعث شده بود غمگین شوم، زیرا این واقعیت را نادیده می گرفت که داشتم می گفتم انتقامش را می گیرم.

تایسون فرصتش برای گرفتن انتقام شکست محمد علی از هولمز را هشت سال بعدتر به دست آورد وقتی در ژانویه 1988 در سالن ترامپ پلازا در آتلانتیک سیتی با هولمز روبرو گردد. محمد علی کلی نیز تماشاگر این مبارزه بود و لحظاتی پیش از مسابقه به تایسون گفت: به خاطر من بزنش. تایسون هم دقیقاً همین کار را کرد و چنان هولمز راناک اوت کرد که مسابقه در راند چهارم با پیروزی او به خاتمه رسید و بدین ترتیب تایسون توانست مقام های سنگین وزن WBA, WBC و IBF را بازپس بگیرد.

این تنها باری بود که لری هولمز در دوران حرفه ای بوکس خودناک اوت می شد. او در این مسابقه سه بار طی ضربات سهمگین تایسون ناک داون شد و بالاخره در بار سوم بود که داور مسابقه را متوقف نموده و نتیجه را با امتیازناک اوت به سود مایک تایسون اظهار داشت. پس از این مسابقه بود که لری هولمز برای بار دوم اعلام بازنشستگی کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 12 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1402 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 2065

به "روایت گریه مایک تایسون بعد از شکست محمد علی کلی از لری هولمز و انتقام از او" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت گریه مایک تایسون بعد از شکست محمد علی کلی از لری هولمز و انتقام از او"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید