طراحی و ساخت سامانه ویدئو چک در کشور

به گزارش مجله فیروزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، حسام الدین شاهرخ مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در مورد ویدئو چکی که در این شرکت ساخته می گردد، گفت: این سیستم در سال 98 به سفارش صداوسیما ساخته شد.

طراحی و ساخت سامانه ویدئو چک در کشور

وی در ادامه اضافه نمود: درحال حاضر نیز این محصول در تنها شبکه 4k ایرانی واحد سیار استان تبریز، تهران و بخش های دیگر سازمان مورد استفاده قرار گرفته است.

شاهرخ با بیان اینکه سامانه داور ویدئویی تکمیل شده و آماده تست است، شرح داد: سیستم آماده تست است. با فیفا نیز ارتباطات و مکاتباتی اجرا شده و اسناد اولیه نیز برای آنها ارسال شده است.

وی با یادآوری این امر که اطلاعات کلی سامانه داور ویدئویی به وسیله فیفا تأیید شده است، اضافه نمود: مطابق با فرایند فیفا، لازم است که سیستم در یک استادیوم نصب شده و یک بازی سی دقیقه ای اجرا گردد. سپس باید تصاویر ضبط شده بازی برای فیفا ارسال و به وسیله آنها آنالیز گردد. در صورتیکه مسئله ای مشاهده نگردد، فیفا تاییدیه فنی اولیه را صادر می نماید.

شاهرخ علت کندی در فرایند کار را وجود مشکلاتی از قبیل کرونا، تغییرات در فدراسیون فوتبال، اسپانسرهای فدراسیون و… دانست و گفت: امیدواریم تا پایان فروردین سال 1401 موارد مورد نظر فیفا را ارسال نموده و تاییدیه فنی را دریافت کنیم.

شاهرخ با بیان این که در جهان تنها 4 یا 5 کشور این محصول را فراوری نموده اند، گفت: بعضی از این کشورها در این حوزه بسیار شاخص هستند. این رجحان شامل بحث VAR، رسانه، واحدهای سیار و پخش صحنه های آهسته و… می گردد. شرکت به علت وجود حساسیت های بسیار برترین محصول در این حوزه را که مرتبط با یک شرکت بلژیکی است به عنوان مرجع انتخاب نموده است و سعی شد محصولی با همان مشخصات فراوری گردد.

وی در ادامه شرح داد: عملکرد این محصول با نمونه محصول مرجع در بخشی از فعالیت های صداوسیما مقایسه شد. سامانه داور ویدئویی در بحث های مرتبط با کیفیت، NCOD، PSNR و تست فشار که شامل کار کردن بدون وقفه سیستم در 32 روز است نیز پیروز ظاهر شد.

این فعال دانش بنیان تاکید نمود: امکانات ارائه شده به وسیله سامانه داور ویدئویی از لحاظ کیفیت و کارایی کاملاً مطابق با فیچرهای (Feature) مورد نظر فیفا است و همه آنها را پشتیبانی می نماید.

وی گفت: امید است پس از دریافت تاییدیه فیفا، سامانه را در استادیوم های مختلف نصب کنیم. طی صحبت هایی با تعدادی از استادیوم ها، در تلاشیم تا اولین سامانه را در استادیوم امام رضا (ع) مشهد نصب کنیم.

شاهرخ از توسعه رادیو اینترنتی به عنوان برنامه دیگر شرکت صحبت کرد و اضافه نمود: در تلاشیم تا بتوانیم مجوزهای ساترا را دریافت نموده و اولین رادیو خصوصی را که مجموعه های مختلف می توانند از آن استفاده نمایند، راه اندازی کنیم. این رادیو در بستر اینترنت بوده و با در اختیار قرار دادن پنل مخصوص به هر کاربر از جمله مجموعه هایی مثل دانشگاه ها، بانک ها و مؤسسات، فرصت داشتن رادیو و رسانه مخصوص به هر مجموعه را فراهم می آورد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1880

به "طراحی و ساخت سامانه ویدئو چک در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی و ساخت سامانه ویدئو چک در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید