موزه آموزش و پرورش یکی از جاذبه های دیدنی اصفهان به شمار می رود

به گزارش مجله فیروزی، جاذبه ها/ براساس آخرین خبرهای واصله، موزه آموزش و پرورش یکی از جاذبه های دیدنی اصفهان به شمار می رود.

موزه آموزش و پرورش یکی از جاذبه های دیدنی اصفهان به شمار می رود

اصفهان از گذشته دور محل زندگی دانشمندان و هنرمندان فراوانی بوده و هر یک در نوع خود آثار بی نظیری را از خود بجای گذاشته اند که حفاظت از این آثار از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. به همین سبب، محلی جهت نگهداری میراث آموزش و پرورش این شهر از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل، موزه ای با نام موزه آموزش و پرورش اصفهان در سال 1378 بنا گشت. این موزه با نام موزه علوم و فنون آموزش و پرورش اصفهان نیز شناخته می گردد و چندین بخش مختلف را در خود جای داد.

در بخش شیمی، آزمایش های شیمیدانان معروف ایرانی همانند زکریای رازی و جابربن حیان به همراه بیوگرافی و تصاویر آنان نگهداری می گردد. در بخش فنی و حرفه ای، سیر تحول علوم فنی در زمینه های مختلف به نمایش گذاشته شده است. در بخش بیوگرافی بعضی از دانشمندان علم زیست شناسی به همراه کشفیات آنها قرار داده شده و در بخش زمین شناسی نیز سیر تحول زمین در دوره های مختلف به همراه بخشهایی همانند آکواریوم های بزرگ و صدها گونه مختلف از آبزیان نگهداری می گردد. علاوه بر این، در سال 1390 بخش نجوم نیز به این مجموعه اضافه گشت تا موزه آموزش و پرورش اصفهان به یکی از کاملترین موزه های کشور تبدیل گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 6 مهر 1401 بروزرسانی: 6 مهر 1401 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1971

به "موزه آموزش و پرورش یکی از جاذبه های دیدنی اصفهان به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه آموزش و پرورش یکی از جاذبه های دیدنی اصفهان به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید