هوانوردی عمومی با توانمندی جوانان ایرانی رونق می گیرد

به گزارش مجله فیروزی، دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری گفت: این ستاد، سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با یکدیگر هم پیمان شده اند که نیازهای داخلی کشور در زمینه هوانوردی عمومی را تامین نمایند.

هوانوردی عمومی با توانمندی جوانان ایرانی رونق می گیرد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری با حمایت معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی منعقد می گردد.

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری با اشاره به امضای تفاهم نامه ای برای توسعه هوانوردی عمومی در کشور، گفت: یکی از چالش های دولت در امسال، افزایش اشتغالزایی با استفاده از رونق فراوری و به کارگیری نیروهای توانمند موجود است.

وی اضافه کرد: یکی از حوزه هایی که باید با توانمندی جوانان ایران رونق گیرد، حوزه هوافضا است، ایران از نظر نیروی توانمند و متخصص حوزه هوانوردی شرایط بسیار خوبی دارد.

به گفته منطقی، در چنین روزهایی که کشور درگیر تحریم های مختلف مالی است و اجازه خرید هواپیما از دیگر کشورها را ندارد، رونق کسب و کار در هوانوردی عمومی می تواند روزنه های امید را به فرصتهای ارزنده ای تبدیل کند.

وی همچنین توضیح داد: به همین دلیل ستاد توسعه فناوریهای فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با یکدیگر هم پیمان شده اند که نیازهای داخلی کشور در زمینه هوانوردی عمومی را تامین نمایند.

منطقی ادامه داد: بازیگران این عرصه قصد دارند ذیل این تفاهم نامه، گام های بلند و محکمی در این زمینه بردارند، امضای این تفاهم نامه یک هماهنگی بین دستگاهی برای توسعه هوانوردی عمومی ایجاد می نماید و آغاز همکاری های سه جانبه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 88

به "هوانوردی عمومی با توانمندی جوانان ایرانی رونق می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوانوردی عمومی با توانمندی جوانان ایرانی رونق می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید