39 میلیون حمله اینترنتی شناسایی شد، آنالیز 3 هزار فایل مشکوک

به گزارش مجله فیروزی، به گزارش خبرنگار مهر، سامانه دژفا که به عنوان سد نفوذ ناپذیر ایران در برابر حملات سایبری فعالیت رسمی خود را از اردیبهشت ماه سال جاری شروع نموده است، عملکرد 4 سامانه مرتبط با خود را منتشر کرد.

39 میلیون حمله اینترنتی شناسایی شد، آنالیز 3 هزار فایل مشکوک

عملکرد سامانه های ذیل سپر دژفا مربوط به ارزیابی امنیتی سامانه ها، وب سایت ها و برنامک های تلفن همراه، شناسایی و رصد نقاط آسیب پذیر، پاسخگویی و خدمات مشاوره تلفنی، امداد و رسیدگی به مراکز آسیب دیده از رخدادهای هکری و نیز آنالیز، پیشگیری و مقابله با حملات هدفمند در مقیاس ملی می گردد.

در این راستا سامانه تله افزار دژفا از شناسایی 19 میلیون حمله اینترنتی از مبدا 24 کشور خبر داده است. همچنین 10 میلیون حمله اینترنتی از مبدا ایران شناسایی شده است.

عملکرد سامانه کاوشگر نیز از تحلیل و آنالیز 3 هزار فایل مشکوک حکایت دارد و در این راستا 140 اپلیکیشن نیز تحلیل و ارزیابی شده است. 322 مورد اعلان و هشدار و 2550 مورد مکاتبه با مجموعه های در معرض آسیب از دیگر عملنمودهای این سامانه است.

سامانه دانا نیز با پوشش سراسری فضای IP کشور 20 هزار تجهیزات آسیب پذیر را شناسایی نموده است.

عملکرد سامانه تشخیص و مقابله نیز از شناسایی 39 میلیون حمله اینترنتی و برخورد مشکوک و غیرمجاز حکایت دارد. در همین حال این سامانه 18 هزار بدافزار را شناسایی نموده است. عملکرد این سامانه مربوط به شناسایی انواع بات ها و باج افزارها و نیز استخراج آی پی های آلوده است.

دژفا به عنوان سپر امن شبکه ملی اطلاعات در اردیبهشت ماه سال جاری توسط معاونت امنیت سازمان فناوری اطلاعات ایران راه اندازی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 188

به "39 میلیون حمله اینترنتی شناسایی شد، آنالیز 3 هزار فایل مشکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "39 میلیون حمله اینترنتی شناسایی شد، آنالیز 3 هزار فایل مشکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید