اتمام فاز دوم سیستم الکتریکی موزه باستان شناسی دره شهر

به گزارش مجله فیروزی، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار واصله، اتمام فاز دوم سیستم الکتریکی موزه باستان شناسی دره شهر صورت گرفت.

اتمام فاز دوم سیستم الکتریکی موزه باستان شناسی دره شهر

عبدالمالک شنبه زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام اظهار کرد: با اعتبار 640 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، فاز دوم سیستم الکتریکی موزه باستان شناسی شهرستان دره شهر انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام هدف از این اقدام، حفاظت بهتر از موزه باستان شناسی و همچنین حفاظت از اشیای تاریخی خاطرنشان کرد و اضافه کرد: ویژگی این موزه در آن است که تمامی مجموعه و یا تعدادی زیادی از آن از طریق کاوش های باستان شناسی در مکانهای باستانی از جمله شهر تاریخی سیمره بدست آمده و برخی از اشیا هم در نتیجه یافته های اتفاقی و حفاری های غیرمجاز بدست آمده است. نحوه ارائه و نمایش آثار در فضای موزه براساس نمایش مستند آثار در داخل ویترین بوده که شامل ویترین های جمعی عمودی و ویترین های جمعی افقی است.

شنبه زاده شرح داد: برخی از اشیای نگهداری شده در این موزه مربوط به دوران ساسانی و شهر تاریخی دره شهر و برخی نیز مربوط به سایر شهرستان های استان است که در این موزه نگهداری می شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1725

به "اتمام فاز دوم سیستم الکتریکی موزه باستان شناسی دره شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام فاز دوم سیستم الکتریکی موزه باستان شناسی دره شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید