افزایش بیماران سرطانی در یمن به علت استفاده ریاض از سلاح ممنوعه

به گزارش مجله فیروزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از المسیره، وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن امروز شنبه گفت که به علت استفاده ائتلاف سعودی از سلاحهای ممنوعه، شمار بیماران سرطانی در یمن در حال افزایش است.

افزایش بیماران سرطانی در یمن به علت استفاده ریاض از سلاح ممنوعه

طه المتوکل وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن به مناسبت روز جهانی سرطان گفت: مردم یمن در حالی این روز را پشت سر می گذارند که سختیهای بسیاری را متحمل شده اند و به خاطر حملات ائتلاف سعودی، تعداد بیماران نیز دو برابر شده است.

وی اضافه نمود: بیش از 60 هزار مورد در مراکز انکولوژی بستری هستند و با کمبود دارو، تجهیزات و دستگاه تشخیص بیماری دست و پنجه نرم می کنند؛ به ویژه اینکه آمار بچه ها مبتلا به سرطان خون در حال افزایش بوده و این مسئله نگران کننده است.

این مسئول یمنی ادامه داد: بیش از 3000 کودکِ مبتلا به سرطان، در اثر محاصره [ائتلاف سعودی]، در معرض خطر مرگ قرار دارند. بیش از 2000 کودک مبتلا به بیماری های عفونی از مراقبت های بهداشتی لازم، محروم هستند.

وی با بیان اینکه فرودگاه صنعا بسته است و هیچ بیماری نمی تواند برای مداوا به خارج از یمن سفر کند، تاکید کرد: به دلیل بسته بودن فرودگاه صنعا، دارو و تجهیزات مورد نیاز وارد نمی شود. ما به پزشکی هسته ای نیاز داریم، ولی ائتلاف متجاوز از ورود مواد رادیواکتیو مورد نیاز برای درمان بیماران سرطانی جلوگیری می کند.

وزیر بهداشت یمن با تأکید بر اینکه از سازمان ملل خواسته ایم که بر ورود مواد رادیواکتیو نظارت کند، شرح داد: بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعا یک نیاز بشردوستانه است. این فرودگاه برای اینکه بیماران بتوانند به سفر بروند، باید بازگشایی شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1851

به "افزایش بیماران سرطانی در یمن به علت استفاده ریاض از سلاح ممنوعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بیماران سرطانی در یمن به علت استفاده ریاض از سلاح ممنوعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید