افزایش تبادلات علمی، آموزشی با وجود شبکه دانشگاه های مجازی دنیا اسلام

به گزارش مجله فیروزی، رئیس دانشکده مجازی، آموزش پزشکی و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ایجاد شبکه دانشگاه های مجازی دنیا اسلام را سبب افزایش تبادلات علمی، آموزشی و تحقیقاتی مراکز دانشگاهی کشورهای عضو به شیوه مجازی ذکر کرد که علاوه بر اشتراک گذاری توانمندی های موجود، زمینه انجام پروژه های مشترک را نیز برای اعضا فراهم خواهد نمود.

افزایش تبادلات علمی، آموزشی با وجود شبکه دانشگاه های مجازی دنیا اسلام

به گزارش خبرنگاران، دکتر سلیمان احمدی رییس دانشکده مجازی، آموزش پزشکی و مدیریت ضمن اعلام این خبر گفت: این شبکه تنها شبکه دانشگاهی است که به منظور همکاری های علمی و فناوری هوشمند بین 57 کشور اسلامی تاسیس شده و برای تحقق عدالت در عرصه دانش و اندیشه با تعمیق و تثبیت آموخته ها کوشش می نماید.

وی اضافه نمود: شبکه دانشگاه های مجازی دنیا اسلام که به اختصار CINVUنامیده میگردد، یکی از شبکه های کمیته دائمی همکاری های علمی و فناوری کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی با نام اختصاری کامستک (COMSTECH) است.

رئیس دانشکده مجازی، آموزش پزشکی و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان این مطلب که استادان و دانشجویان به وسیله این شبکه می توانند به عرضه توانمندی های خود در زمینه های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی بپردازند، هدف از راه اندازی شبکه دانشگاه های مجازی دنیا اسلام را ایجاد و تقویت ارتباط علمی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه های مجازی کشورهای اسلامی برشمرد .

دکتر احمدی ایجاد این شبکه را سبب افزایش تبادلات علمی، آموزشی و تحقیقاتی مراکز دانشگاهی کشورهای عضو به شیوه مجازی ذکر کرد که علاوه بر اشتراک گذاری توانمندی های موجود، زمینه انجام پروژه های مشترک را نیز برای اعضا فراهم خواهد نمود.

رئیس دانشکده مجازی، آموزش پزشکی و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از مزایای عضویت در شبکه دانشگاه های مجازی دنیا اسلام؛ به امکان جذب و تبادل دانشجو و استاد، پژوهشگر و کارشناس به منظور ارتقای میزان دانش پژوهشگران علمی و آموزشی و انتقال تجربیات تخصصی آنها در کشورهای اسلامی اشاره نمود.

به گفته وی از دیگر مزایای این شبکه میتوان به حمایت از مطالعات امکان سنجی به وسیله تحلیل SWOTدر پروژه های مختلف(آموزشی، پژوهشی، فنی، پزشکی، صنعتی، رویدادهای استارت آپی، فن بازارها) ، ایجاد دانشگاه های هوشمند در کشورهای اسلامی و اعضای OIC، حمایت از طرح های کاربردی دانش بنیان و غنی در زمینه های مرتبط با دانشگاه های مجازی دنیا اسلام و توسعه کشورهای اسلامی، حمایت از کنفرانس های تخصصی، دوره های آموزشی تخصصی برای تربیت نیروی ماهر و سازوکارهای پژوهشی اشاره نمود.

دکتر احمدی اضافه نمود: با عضویت در این شبکه زمینه بهره مندی از ظرفیت های آمایشی و پایشی رتبه بندی دانشگاه ها برای ارائه خدمات جامع به دانشگاه های دارای ظرفیت فراهم می گردد.

رئیس دانشکده مجازی، آموزش پزشکی و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درخصوص دیگر مزایای این شبکه گفت: پس از استقرار سامانه و با همکاری بانک توسعه اسلامی، می توان از تسهیلات سامانه جامع ارایه خدمات به دانشجویان و استادان دانشگاه های مجازی دنیا اسلام استفاده کرد. همچنین از ظرفیت بانک اطلاعاتی شبکه در توسعه ارتباطاتی با دانشگاه های مجازی دنیا اسلام و دیگر کشورهای دارای فناوری آموزشی هوشمند در دنیا برای شناخت ظرفیت ها و توسعه فعالیت ها بهره مند شد.

به گفته دکتر احمدی، حمایت و تجلیل از نخبگان و کارآفرینان عرصه دانشگاه های مجازی دنیا اسلام و بسترسازی برای رشد آنان، تعریف و حمایت نظام مالکیت فکری و معنوی محصولات آموزشی و محتواهای علمی و دانش ایجاد شده درکشورهای اسلامی و اعضای OICو بهره مندی کشورهای عضو CINVUاز امتیاز جدیدترین شیوه های آموزشی و ایجاد برنامه های آموزش مجازی در کشورهای خود از دیگر مزایای شبکه دانشگاه های مجازی دنیا اسلام است.

براساس این گزارش دکتر احمدی همچنین در نشستی با دکتر کریم نجفی برزگر دبیرکل شبکه دانشگاه های مجازی اسلام به منظور ایجاد و تقویت ارتباط علمی، پژوهشی و آموزشی ملاقات و گفت و گو کرد.

در این نشست که در دفتر شبکه دانشگاه های مجازی دنیا اسلام برگزار گردید، سند عضویت دانشکده مجازی، آموزش پزشکی و مدیریت دانشگاه در شبکه دانشگاههای مجازی دنیا اسلام به امضای طرفین رسید و دکتر احمدی به عضویت شورای راهبردی شبکه دانشگاههای مجازی دنیا اسلام و کمیته بهداشت و درمان این شبکه در آمد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1062

به "افزایش تبادلات علمی، آموزشی با وجود شبکه دانشگاه های مجازی دنیا اسلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تبادلات علمی، آموزشی با وجود شبکه دانشگاه های مجازی دنیا اسلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید