ایجاد سه دفتر جذب گردشگر در چین تا سرانجام سال 2016

به گزارش مجله فیروزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی،مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مصاحبه با شبکه بین المللی CCTV چین گفت: ایران یک کشور امن در یک منطقه ناامن است و با وجود جاذبه های بسیار متنوع تاریخی، فرهنگی، طبیعی، مذهبی و امکانات بهداشتی و سلامت، کشور ما در سال 2016 به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری جهان، معرفی، توصیه و پیشنهاد شده است.

ایجاد سه دفتر جذب گردشگر در چین تا سرانجام سال 2016

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تور ارزان کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید در گسترش تعامل با کشورهای جهان در 2 سال گذشته شاهد فرایند رو به رشد گردشگران ورودی به ایران بوده ایم به طوریکه سال گذشته رشد ورود گردشگران خارجی در جهان 4/6 درصد، در اروپا 3 درصد، در آسیا 5 درصد و در ایران 12 درصد بوده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: حدود هزار پروژه در حوزه گردشگری جمهوری اسلامی ایران در حال اجراست که بهره برداری از این پروژه ها آینده صنعت گردشگری را با رونق ویژه ای روبرو خواهد نمود.

سلطانی فر با بیان اینکه گردشگران چینی، بیشترین سهم از گردشگران جهان را به خود اختصاص داده اند، افزود: سهم ایران از گردشگران چینی در حد قابل توجهی نیست، در حال حاضر کمتر از 50 هزار نفر چینی به ایران سفر می نمایند و این رقم باید به 1 تا 2 درصد از گردشگران این کشور افزایش یابد.

وی گفت: جذب و جلب گردشگران چینی احتیاجمند ایجاد زیرساختها و امکانات مناسب برای پذیرایی از این گردشگران است، افزایش رستورانهای چینی، مترجمان زبان چینی، هتل ها و امکانات مناسب از جمله زیرساختهای مورد احتیاج ما در این بخش است، همچنین تسهیل صدور ویزا برای گردشگران دو کشور از مهمترین موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور افزود: گسترش ترددهای هوایی و حمل و نقل هوایی از دیگر مواردی است که در گسترش همکاری های گردشگری تاثیر بسزایی دارد، تعداد پروازها بین ایران و چین در حال حاضر مطلوب نیست و باید به چند برابر افزایش یابد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به ملاقاتهای خود با مسئولین کشور چین، توضیح داد: ایران می تواند به یکی از مهمترین مقاصد گردشگری مردم چین تبدیل گردد چراکه اشتیاق بسیار زیادی در بین گردشگران و همچنین مسلمانان این کشور برای بازدید از ایران وجود دارد.

سلطانی فر در ادامه به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور چین به ایران اشاره نمود و افزود: با توجه به روابط استراتژیک ایران و چین، در صورت توافق طرفین، سند تفاهم بلند مدت بین دو کشور در این سفر به امضای روسای جمهور ایران و چین خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه، توسعه همکاری های گردشگری دو کشور به عنوان یکی از بندهای این تفاهم نامه پیشنهاد شده است، تاکید نمود: افزایش تعداد گردشگران بین دو کشور ایران و چین به 1 تا 1 و نیم میلیون نفر در مقطع زمانی 10 ساله در این بند از تفاهم نامه مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون رئیس جمهور افزود: ایران و چین دارای سابقه تاریخی و تمدنی چند هزار ساله هستند و تعاملات و ارتباطات گسترده ای از گذشته بین دو کشور وجود داشته است، با توجه به این روابط دیرینه، زمینه همکاری مشترک در تمامی اعم از بخش مالی، نفت و گاز، حمل و نقل و مسائل مربوط به توسعه شبکه های ارتباطی، گردشگری، همکاری های فرهنگی، موزه و موزه داری، مرمت آثار تاریخی، کاوش محوطه های باستانی و پژوهش در بخش میراث فرهنگی وجود دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بخش صنایع دستی از جمله مواردی است که دو کشور می توانند همکاری های ویژه ای با یکدیگر داشته باشند، چراکه ایران، هند و چین به عنوان سه ابرقدرت صنایع دستی در جهان دارای توانمندی های قابل توجهی در این عرصه هستند.

سلطانی فر با اشاره به فعالیت های سازمان میراث فرهنگی برای افزایش همکاری ها در حوزه گردشگری با چین، توضیح داد: تا سرانجام سال 2016 میلادی، سه دفتر جذب گردشگر جمهوری اسلامی ایران در چین ایجاد می گردد، این دفاتر جاذبه های گردشگری کشورمان را به گردشگران چین معرفی می نماید و همچنین بسته های سفر را به مردم این کشور ارائه خواهد نمود.

معاون رئیس جمهور با ابراز امیدواری نسبت به انجام اقدامات متقابل از سوی طرف چینی، افزود: با ایجاد زیرساختهای مورد احتیاج و تامین امکانات لازم، فرایند رو به رشد گردشگران دو کشور با سرعت بیشتری ادامه پیدا خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 593

به "ایجاد سه دفتر جذب گردشگر در چین تا سرانجام سال 2016" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد سه دفتر جذب گردشگر در چین تا سرانجام سال 2016"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید