تالابی در گیلان که دست ساز بشر است

به گزارش مجله فیروزی، در گوشه ایی از گیلان بهشتی وجود دارد که با نیلوفر های آبی آذین شده است

تالابی در گیلان که دست ساز بشر است

یکی از جاذبه های گردشگری گیلان، تالاب سوستان در شهر لاهیجان است که طبیعت شگفت انگیزی دارد. سوستان حدود 100 سال پیش برای آبیاری مزارع برنج به دست اهالی منطقه ایجاد شد. این تالاب با آب باران و رودخانه ای که در آن نزدیکی است پر می گردد.تالاب سوستان از مناظر بی نظیر استان گیلان است که جلوه خاصی به این استان بخشیده است با خبرنگاران همراه باشید برای شناخت این تالاب زیبا در گیلان سرسبز.

سوستان و طبیعت آن

در اطراف این منطقه جنگل های انبوه دیده می گردد که بیشتر درختان آن ها از نوع توسکا هستند؛ البته درختان دیگری از جمله ماز و بید نیز در بین جنگل ها وجود دارند. ضمناً پس از انتها فصل رویش و شکوفه های نیلوفرهای آبی، پسته دریایی نیز در تالاب سوستان دیده می گردد. این گیاه طعمی شبیه به پسته دارد و حاوی ویتامین های B و C و چند ماده مغذی دیگر مثل فسفر و پتاسیم است. فصل برداشت این گیاه خوراکی از اواخر مرداد آغاز می گردد؛ البته توصیه می کنیم از خرید پسته دریایی اجتناب کنید؛ زیرا این گیاه دریایی در واقع تخم نیلوفر آبی است و برداشت و فروش بی رویه آن ها، بقای نیلوفر آبی را به خطر بیندازد.

راستا تالاب سوستان

این منطقه داری مناظر زیبا و بکری است و راه دسترسی به آن نیز هموار و راحت می باشد.این مزیت باعث شده تا طبیعت دوستان و گردشگران استقبال جالبی از تالاب نمایند و به تماشای زیبای های آن نشسته و از این همه زیبایی لذت ببرند.برای رفتن به این سفر چندین راستا وجود دارد که کوتاهترین راستا از میدان دانشگاه آزاد در شهر لاهیجان به سمت روستای سوستان است. همچنین راستا میدان تربیت به سمت روستای سوستان نیز مناسب است. در طول راستابا مناظر طبیعی و بی نظیری روبرو میشوید که اشتیاق دیدن تالاب را دو چندا می نماید.

پرنده نگری و ماهیگیری

این منطقه در فصل پاییز و زمستان میزبان پرندگان مهاجر است که از بین آن ها می توان به چنگر و خوتکا اشاره نمود. در تالاب سوستان چند گونه ماهی بومی وجود دارد؛ البته در تابستان با کاهش میزان آب تالاب، ماهی های آن هم کمتر می شوند. به همین دلیل توصیه می کنیم به منظور حفظ ماهیان، ماهی گیری را به صورت محدود انجام دهید.

بهترین زمان سفر به تالاب سوستان

فصل رویش نیلوفر آبی و برگ های آن از اوایل خرداد تا اواخر شهریور است ازنظر آب وهوا اوایل بهار و اوایل پاییز مناسب ترین زمان برای سفر به این منطقه است؛ اما اگر می خواهید گل های نیلوفر آبی را از نزدیک تماشا کنید؛ باید از اوایل خرداد تا اواخر شهریور راهی این سفر شوید (رویش گل ها و شکوفایی آن ها از اواخر تیر تا اواسط مرداد به اوج خود می رسد).

منبع: پیام دلتا
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1072

به "تالابی در گیلان که دست ساز بشر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تالابی در گیلان که دست ساز بشر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید