تامین مواد اولیه دستکش های لاتکس در کشور

به گزارش مجله فیروزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، دستکش لاتکس از جمله اقلامی است که به دلیل شیوع ویروس کووید 19 تقاضا برای آن در جهان به شکل چشمگیری افزایش یافت. در ایران، با تلاش یک شرکت فناور در مدت زمان بسیار کوتاهی فناوری آن بومی و خط تولید دستکش لاتکس ایران ساخت شد.

تامین مواد اولیه دستکش های لاتکس در کشور

محمد نعتمی مدیر عامل شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت علاوه بر طراحی، ساخت و فروش خط تولید ماسک، خود نیز راساً اقدام به تولید و عرضه ماسک کرد. همچنین طراحی و ساخت خط تولید دستکش لاتکس از جمله دیگر اقداماتی است که برای تأمین اقلام مورد نیاز جهت مقابله با کرونا در این شرکت انجام گرفت.

مدیر عامل شرکت در ادامه بیان نمود: با توجه به فوریت و نیاز کشور به این محصول، بلافاصله یک خط تولید دستکش لاتکس که از 5 سال پیش در کشور وجود داشت و استفاده نشده بود، مطابق با نیاز و فناوری روز، به روزرسانی شد. هم زمان واحدR&D شرکت که از جوانان متخصص تشکیل شده است، به صورت شبانه روزی بر روی ساخت یک خط تولید کاملاً ایرانی، دستکش لاتکس نیز کار کرد.

نعمتی در ادامه اضافه کرد: خوشبختانه پیروز شدیم با کمک این جوانان پر تلاش، تمام فرایندهای مربوط به طراحی و ساخت خط تولید دستکش لاتکس را در داخل کشور انجام دهیم و این خط تولید ساخته شد.

وی در ادامه با توجه به افزایش جهانی تقاضا برای این محصولات گفت: گام بعدی تأمین مواد اولیه تولید این نوع از دستکش است، در این راستا شرکت با دو تن از اساتید برجسته شیمی در کشور وارد همکاری شده است و به زودی شاهد ساخت کامل مواد اولیه مورد نیاز دستکش لاتکس در داخل کشور خواهیم بود.

نعمتی صادرات را دیگر هدف گذاری شرکت مطرح نمود و اضافه کرد: با توجه به حمایت های صادراتی تخصیص یافته از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در صورت تأمین نیاز داخل این ظرفیت و توان وجود دارد که محصولات شرکت در این حوزه به مصرف کنندگان خارجی نیز عرضه شود. در این زمینه نیز از هم اکنون تقاضاهای بین المللی قابل توجهی برای خرید محصول به دفتر فروش شرکت واصل شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 851

به "تامین مواد اولیه دستکش های لاتکس در کشور" امتیاز دهید

1 کاربر به "تامین مواد اولیه دستکش های لاتکس در کشور" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین مواد اولیه دستکش های لاتکس در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید