تاکید بر استفاده از ابزارها و دانش تخصصی برای سفرهای بچه ها و نوجوانان

به گزارش مجله فیروزی، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارشات منتشر شده، تاکید بر استفاده از ابزارها و دانش تخصصی برای سفرهای بچه ها و نوجوانان صورت گرفت.

تاکید بر استفاده از ابزارها و دانش تخصصی برای سفرهای بچه ها و نوجوانان

نخستین جلسه میز تخصصی گردشگری کودک و نوجوان با حضور فعالان بخش خصوصی و دولتی با مدیریت دفتر توسعه گردشگری داخلی در محل معاونت گردشگری برگزار گردید.

در این نشست موضوع کودک و نوجوان، با توجه به حساسیت ها، اهمیت و نهاده شدن این قشر در گروه افراد با احتیاجمندی های خاص از ابعاد و زوایای مختلف مورد آنالیز نهاده شد و قرار شد هیات سه نفره از فعالان بخش خصوصی این حوزه برای مدیریت میز تخصصی مذکور در راستای تببین اهداف و احصای ابزارهای لازم شکل گیرد. بعلاوه با تشریح اهمیت گردشگری موضوعی در سیاست های وزارت میراث فرهنگی و آنالیز منظره فعالیت میز تخصصی کودک و نوجوان، هر یک از حاضران با شرح پیرامون ظرفیت ها و توانمندی های خود برای پیشبرد و توسعه این شاخه مهم از گردشگری، همگام شدند.

احتیاج به نقشه راه، برنامه ریزی برای انجام سفرهای داخلی بچه ها و نوجوانان و نیز سفر بچه ها خارجی به ایران، بهره مندی از ظرفیت بچه ها ونوجوانان برای معرفی فرهنگ و اقدام در راستای جهاد تبیین، کوشش برای شناسایی و معرفی جاذبه های گردشگری ویژه بچه ها، رعایت کارکردهای فرهنگی در این حوزه تخصصی، معین شفاف اهداف و محورهای اجرایی، بهره مندی از نهادهای مردمی، نهادینه کردن گردشگری کودک در خانواده ها، انتقال فکر و ایده به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، راهنمایان و فعالان این حوزه، انتقال بینش و ارتباط میان بچه ها و نوجوانان با مباحث تخصصی وزارت در سه قالب میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استفاده از دارایی های موجود و خلق ارزش از جمله سرفصل های بحث شده در این نشست بوده است.

در این نشست تاکید شد: برای ترکیب دو موضوع مجزای گردشگری و کودک با یکدیگر و دستیابی به فصل مشترک همکاری، احتیاجمند ابزارها و دانش تخصصی لازم هستیم که این احتیاج با تعامل فعالان توانمند بخش خصوصی و دولتی برطرف و اقدامات اجرایی به منظور برپایی تورهای گردشگری داخلی و خارجی انجام خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1945

به "تاکید بر استفاده از ابزارها و دانش تخصصی برای سفرهای بچه ها و نوجوانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر استفاده از ابزارها و دانش تخصصی برای سفرهای بچه ها و نوجوانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید