کتاب قانون بی قانونی، نتفلیکس و فرهنگ بازآفرینی

به گزارش مجله فیروزی، کتاب قانون بی قانونی - نتفلیکس و فرهنگ بازآفرینی به وسیله رید هستینگز، بنیانگذار و مدیر عامل نتفلیکس به همراه ارین مایر نوشته شده است. این کتاب در سال 2020 منتشر شده است و در ایران به وسیله نشر راه پرداخت ترجمه و منتشر شده است.

کتاب قانون بی قانونی، نتفلیکس و فرهنگ بازآفرینی

تاب قانون بی قانونی نگاهی به درون فرهنگ شرکتی منحصر به فرد و فلسفه مدیریت نتفلیکس ارائه می دهد. این کتاب رویکرد غیر متعارف شرکت در مدیریت استعداد، تصمیم گیری و نوآوری را آنالیز می نماید. این کتاب به اصولی می پردازد که پیروزیت نتفلیکس را شکل داده اند، مانند تمرکز آن ها بر آزادی و مسئولیت، بازخورد صادقانه و تغییر مداوم.

آزادی و مسئولیت: نتفلیکس فرهنگ آزادی و مسئولیت را ترویج می نماید، به کارمندان این آزادی داده می گردد که خودشان تصمیم بگیرند و ریسک نمایند. این امر به آن ها قدرت می دهد تا به نفع شرکت عمل نمایند و نوآوری را تشویق می نماید.

تراکم استعداد ها: نتفلیکس به استخدام و حفظ افراد با عملکرد بالا اعتقاد دارد. آن ها داشتن تراکم استعداد بالا در سازمان را در اولویت قرار می دهند، به این معنی که فقط کارکنان استثنایی در هیئت مدیره نگهداری می شوند. این رویکرد به ایجاد یک فرهنگ با عملکرد بالا یاری می نماید و باعث بهبود مستمر می گردد.

صداقت و بازخورد : این شرکت ارتباطات باز و صادقانه را تشویق می نماید. بازخورد سازنده یک جنبه اصلی فرهنگ است و از مدیران انتظار می رود که آن را مستقیم و صادقانه ارائه دهند. بعلاوه کارکنان تشویق می شوند که در پی بازخورد و بهبود بر اساس آن باشند.

عمل اسلیو معده
رزرو هتل
خرید ساک پارچه ای

تغییر دائمی: نتفلیکس از تغییر و سازگاری استقبال می نماید. آن ها تشخیص می دهند که آنچه در گذشته کارآمد بودهT ممکن است در آینده کارساز نباشد، بنابراین مایلند که شیوه های قدیمی را کنار بگذارند و ایده ها و استراتژی های نو را بپذیرند.

اجتناب از بوروکراسی: نتفلیکس کوشش می نماید تا بوروکراسی و سیاست هایی را که مانع نوآوری و بهره وری می شوند، به حداقل برساند. در عوض، آن ها بر وضوح اهداف و دادن آزادی عمل به کارمندان برای تصمیم گیری بدون لزوم تایید گیری های پیاپی مدیران سطح بالا تاکید می نمایند.

اختراع مجدد شیوه های منابع انسانی: نت فلیکس در شیوه های سنتی منابع انسانی تنو نظر گرده. برای مثال، آن ها سیاست رسمی مرخصی ندارند. به کارمندان اجازه داده می گردد تا زمانی که کارشان تکمیل شده و اهداف عملکردی خود را برآورده می نمایند، به هر میزان که احتیاج دارند مرخصی بگیرند!

فرهنگ عملکرد بالا: این کتاب به این موضوع می پردازد که چگونه نتفلیکس با معین استاندارد های بالا، پاداش دادن به کارمندان برتر و به چالش کشیدن کارمندان برای بهبود مداوم، فرهنگ عملکرد بالا را تقویت می نماید.

تست نگهبان: نتفلیکس از تست نگهبان به عنوان راهی برای ارزیابی کارکنان خود استفاده می نماید. از مدیران پرسیده می گردد، اگر به شما بگویند برای شغلی مشابه در شرکت دیگری ترک می نمایند، برای حفظ کدام یک از کارمندان سخت تر مبارزه می کنید؟ این به شناسایی افراد برتر و اطمینان از حفظ ارزشمندترین استعداد های شرکت یاری می نماید.

زمینه، نه کنترل: نتفلیکس به جای کنترل و مدیریت خرد کارکنان، بر ارائه زمینه کاری تمرکز دارد. آن ها اطمینان حاصل می نمایند که کارکنان اهداف شرکت، جهت گیری استراتژیک و نتایج مورد نظر را درک می نمایند. با فراهم کردن زمینه، کارمندان می توانند تصمیمات آگاهانه و همسو با منظره شرکت بگیرند.

فرهنگ کارکنان A-B-C: نتفلیکس در کوشش است تا نیروی کاری متشکل از بازیکنان A داشته باشد-افراد با عملکرد بالا که در نقش های خود عالی هستند. آن ها بر این باورند که داشتن تیمی از برترین عملکرد ها برای پیروزیت شرکت بسیار مهم است.

آزمایش و نوآوری: نتفلیکس آزمایش را تشویق می نماید و شکست ها را تحمل می نماید. آن ها می دانند که هر آزمایشی پیروز نخواهد بود، اما معتقدند که با اجازه دادن به کارکنان برای ریسک کردن و درس گرفتن از شکست ها، می توانند نوآوری را راهنمایی نمایند و در درازمدت به پیروزیت های بیشتری دست یابند.

نقش رهبری: این کتاب نقش رهبری را در پرورش فرهنگ نتفلیکس آنالیز می نماید. از رهبران انتظار می رود که الگو هایی باشند که ارزش های شرکت را به نمایش بگذارند و فرهنگ مورد نظر را تجسم بخشند. آن ها مسئول تنظیم لحن و ایجاد محیطی هستند که در آن آزادی، مسئولیت و عملکرد بالا می تواند رشد کند.

منظره جهانی: این کتاب چالش ها و درس های آموخته شده را با توسعه نتفلیکس در کشور ها و فرهنگ های مختلف مورد بحث قرار می دهد. اهمیت انطباق با زمینه های محلی در عین حفظ فرهنگ شرکت منسجم را برجسته می نماید.

هرج و مرج به عنوان فرصت: نتفلیکس هرج و مرج را به عنوان فرصتی برای رشد و نوآوری پذیرفته است. آن ها کارکنان را تشویق می نمایند تا ریسک نمایند، شرایط موجود را به چالش بکشند و ایده های نو را کشف نمایند. این رویکرد امکان آزمایش و انطباق مداوم در بازاری که به سرعت در حال تغییر است را فراهم می نماید.

شفافیت و اشتراک گذاری اطلاعات: نتفلیکس بر شفافیت تاکید دارد و به اشتراک گذاری اطلاعات در سراسر سازمان را تشویق می نماید. با فراهم کردن دسترسی به داده ها و بینش، کارکنان می توانند تصمیمات آگاهانه بگیرند و به پیروزیت شرکت یاری نمایند.

اهمیت همسویی: نتفلیکس تاکید زیادی بر اطمینان از همسویی بین تیم ها و افراد دارد. ارتباط شفاف اهداف، استراتژی ها و انتظارات برای همه لازم است تا بفهمند چگونه کارشان به هدف کلی شرکت یاری می نماید.

یادگیری مستمر: این شرکت ذهنیت رشد و یادگیری مستمر را تشویق می نماید. از کارمندان انتظار می رود که در پی دانش های نو باشند، مهارت های خود را توسعه دهند و با روند های صنعت به روز بمانند. نتفلیکس به وسیله ابتکارات مختلف یادگیری و توسعه از این امر پشتیبانی می نماید.

تعادل بین آزادی و مسئولیت: نتفلیکس برای کارمندان آزادی قابل توجهی در مدیریت زمان و تصمیم گیری فراهم می نماید. با این حال، این آزادی با احساس مسئولیت زیاد برای ارائه نتایج و یاری به پیروزیت شرکت همراه است.

قدرت داده ها: نتفلیکس به طور گسترده از داده ها برای اطلاع رسانی در تصمیم گیری و راهنمایی نوآوری استفاده می نماید. آن ها برای درک ترجیحات مشتریان، بهبود توصیه محتواها و تصمیم گیری آگاهانه کسب وکار بر بینش های مبتنی بر داده ها تکیه می نمایند.

تصمیم گیری سریع: نتفلیکس فرهنگ تصمیم گیری سریع را ترویج می نماید. آن ها به جای گرفتار شدن در فرآیند های طولانی تصمیم گیری، اقدامات به موقع را در اولویت قرار می دهند و کارکنان را تشویق می نمایند تا سریع تصمیم بگیرند، از آن ها یاد بگیرند و در صورت احتیاج تکرار نمایند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 28 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1402 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 2071

به "کتاب قانون بی قانونی، نتفلیکس و فرهنگ بازآفرینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب قانون بی قانونی، نتفلیکس و فرهنگ بازآفرینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید