تبعات لغو معافیت ویزا روسیه برای گردشگری ترکیه

به گزارش مجله فیروزی، انتشار خبر لغو قرارداد معافیت ویزا با ترکیه از اول سال جدید میلادی (11 دی ماه آینده) فعالان و سرمایه گذارانصنعت گردشگری ترکیه را به شدت نگران نموده است.

تبعات لغو معافیت ویزا روسیه برای گردشگری ترکیه

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

لاوروف درکنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با ولید المعلم در مسکو گفت :

مسکو قرارداد معافیت ویزا با ترکیه را از اول سال جدید میلادی تعلیق می نماید.قرارداد لغو مقررات ویزا با ترکیه در سال 2010 میلادی امضا و از آوریل سال 2011 میلادی اجرایی شده بود. روز گذشته نیز اولگ سانوف رئیس آژانس گردشگری روسیه با تعریف همکاری گردشگری بین ترکیه و روسیه به عنوان یک همکاری ظاهری از توقف این همکاری خبر داده بود. گردشگران روس بعداز آلمان، بیشترین سفر را به ترکیه دارند و سالانه در حدود 3.5 میلیون گردشگر روس به ترکیه سفر می نمایند. روسیه در حالی مقررات معافیت ویزا با ترکیه را تعلیق می نماید که وزیر خارجه روسیه از شهروندان روس خواسته است هر چه زودتر خاک ترکیه را ترک نمایند. نیامدن گردشگران روسی برای ترکیه در کنار اینکه ضربه بزرگی به صنعت گردشگری ترکیه خواهد بود، به تجارت چمدانی بین دو کشور نیز به شدت ضربه می زند. شایان ذکر است از هم اکنون رسانه ها خبر می دهند که منطقه لاله لی استانبول که صرفا برای گردشگران روسی فعالیت می نماید، به شدت خالی شده و هیچ مشتری روسی به منطقه نمی آید. گفته می گردد حجم تجارت چمدانی یعنی خریدهایی که گردشگران روسی از این منطقه خرید می نمایند سالانه بین 8 تا 11.5 میلیارد دلار است. درهمین حال دیروز رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه درمنطقه بایبورت ترکیه در شمال این کشورگفت:کشورش نمی خواهد به خاطر حادثه سرنگونی هواپیما روابط مالی و تجاری با روسیه ضرر ببیند ومایل است درحاشیه نشست تغییرات اقلیمی درپاریس با ولادیمیر پوتین ابعاد مساله را گفت و گو کند.رسانه های ترکیه گزارش کردند که کاخ کرملین بلافاصله پاسخ داد و اعلام نموده که هیچ برنامه دیداری بین پوتین و اردوغان مطرح نیست. ترکیه روز سه شنبه یک جنگنده روسی را با ادعای اینکه وارد حریم هوایی ترکیه شده و برغم 10 بار هشدار حریم هوایی این کشور را ترک ننموده است، سرنگون کرد. منبع: ایرنامنبع: کجارو
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 569

به "تبعات لغو معافیت ویزا روسیه برای گردشگری ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبعات لغو معافیت ویزا روسیه برای گردشگری ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید