آشنایی با تور اصفهان

به گزارش مجله فیروزی، اصفهان شهری باستانی در مرکز ایران است. این شهر مرکز استان اصفهان و نیز مرکز شهرستان اصفهان است. اصفهان، دومین شهر پهناور(551 کیلومتر مربع) و سومین شهر پر جمعیت ایران پس از تهران و مشهد است.

آشنایی با تور اصفهان

این شهر در میان سال های 1050 تا 1722 میلادی به ویژه در قرن شانزدهم میلادی در میان حکومت صفویان هنگامی که برای دومین بار پایتخت ایران شد، رونق فراوانی گرفت.

حتی امروزه نیز شهر اصفهان مقدار زیادی از شکوه گذشته خود را حفظ نموده است. بناهای تاریخی متعددی در شهر وجود دارد که تعدادی از آن ها به عنوان میراث تاریخی در یونسکو به ثبت رسیده اند. اصفهان در سال 2006 به عنوان دومین پایتخت فرهنگی دنیا اسلام بعداز مکه و در سال 1388 به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و همین طور به عنوان پایتخت صنعتی ایران بعد از جداشدن البرز از تهران انتخاب شده است.

تاریخ و پیشینه غنی اصفهان با آثار و بناهای باقی مانده از ادوار گذشته به خوبی نمایان است بعضی از این ابنیه صدها و بعضی دیگر نیز هزاران سال قدمت دارند . وجود این دیدنی های جذاب سبب شده تا هر ساله تعداد زیادی گردشگر اعم از داخلی و خارجی به این شهر تاریخی سفر نمایند . تور اصفهان این امکان را برای شما فراهم می نماید تا در کنار گردش در اصفهان بهترین رها را تجربه کنید هدف اصلی همکارن ما جلب رضایتمندی مسافر است .

اصفهان یکی از شهرهای مرکزی ایران است که بعد از مشهد بیشترین گردشگر را به خود جذب نموده است . معماری اسلامی آثار تاریخی اصفهان در دنیا زبانزد است و بعضی از بناهای باستانی آن در فهرست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده اند . همچنین بازارهای رنگارنگ ، بلوارهای زیبا ، پل های سرپوشیده ، تونل های زیبا ، طبیعت بکر ، کاخ ها ، مسجدها و مناره های منحصربفرد از دیگر عواملی است که سبب شده تا تور اصفهان هواداران بسیاری داشته باشد . سی و سه پل که یکی از شاهکارهای معماری و پل سازی ایران و دنیا است شکوه خاصی به این شهر بخشیده و عمارت عالی قاپو نیز که نمونه منحصربه فردی از معماری کاخ های عهد صفوی است بر جذابیت آن افزوده است .

از دیگر جاذبه های گردشگری اصفهان می توان به مسجد شیخ لطف الله ، مسجد امام (مسجد شاه) ، کلیسای وانک ، منار جنبان ، کاخ چهل ستون ، کاخ هشت بهشت ، چهار باغ ، آتشگاه ، گورستان قدیمی تخته فولاد ، بازار تاریخی اصفهان ، میدان نقش دنیا ، باغ پرندگان ، پل خواجو ، پل شهرستان و… اشاره کرد .

برای بازدید از دیگر جاذبه ها (کاخ هشت بهشت، کاروانسرای عباسی، مدرسه چهار باغ، باغ پرندگان، آرامگاه صائب تبریزی) می توانید با پرداخت هزینه اضافه هنگام ثبت نام، در این گشت ها نیز نام نویسی کنید.

این شهر به داشتن معماری زیبای اسلامی و بسیاری از بلوارهای زیبا ، پل های سرپوشیده ، تونل های زیبا ، کاخ ها ، مسجدها و مناره های منحصر بفرد معروف است. این امر باعث شده است که در فرهنگ ایرانی اصفهان ، نصف دنیا لقب بگیرد.

از این رو تور اصفهان یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در بین گردشگران داخلی می باشد و همه ساله این شهر میزبان هزاران گردشگر ایرانی و خارجی می باشد. با نزدیک شدن به ایام تعطیلات عید نوروز تقاضا برای مسافرت به این شهر زیبا و تاریخی رو به افزایش است از این رو همانند سال های گذشته تور اصفهان ویژه عید نوروز توسط شرکت خبرنگاران برگزار خواهد شد.

سوغات معروف اصفهان

گز ، پولکی و نبات از شیرینی های سنتی اصفهان هستند که اکثر گردشگران این شهر برای سوغاتی این اقلام را خریداری می نمایند همچنین انواع سفره های قلمکاری ، قلمزنی ، منبت کاریی، ظروف قلم زنی، ظروف خاتم و … از صنایع دستی و سوغاتی های اصفهان هستند که به وفور در بازارهای صنایع دستی اصفهان مثل بازار تاریخی قیصریه ، بازار بزرگ اصفهان و بازار میدان نقش دنیا یافت می شوند .

آب و هوای اصفهان

آب و هوای اصفهان چهار فصل است به طوری که در تابستان ها گرم و در زمستان ها سرد است . هوای پاییزی این شهر در نیمه های فصل بیشتر به زمستان می گراید و در بهار نیز بسیار معتدل و دل انگیز خواهد بود . بهترین زمان برای سفر به اصفهان نیمه های فصل بهار است چرا که در این زمان اصفهان دارای هوای مطبوع و پاک است .

نکات ضروری تور اصفهان :

تور اصفهان هوایی و تور اصفهان زمینی را از همکاران ما در خبرنگاران بخواهید .

در خصوص هتل محل اقامت خود تحقیق کنید و محاسن و معایب آن را شناسائی کنید همچنین اگر قصد دارید در هتلی غیر از موارد پیشنهادی همکاران ما اقامت کنید حتما با کارشناسان ما مشورت نمایید.

اگر در تعطیلات و ایام خاص قصد سفر به اصفهان دارید از قبل باید هتل تان را رزرو کنید به دلیل شلوغی اصفهان در این ایام هتل ها از روزها و شاید هفته ها قبل رزرو می شوند .

برای رزرو تور ارزان اصفهان به آژانس های معتبری که زیر نظر سازمان گردشگری ایران فعالیت می نمایند مراجعه نمائید .

قیمت تور اصفهان ، تور اصفهان لحظه آخری و تور اصفهان آفری را از خبرنگاران استعلام کنید .

خدمات تور :

بلیط رفت و برگشت (اتوبوس vip و یا هواپیما)

استقبال و بدرقه فرودگاهی (یا ترمینال)

اقامت در هتل به همراه صبحانه

بیمه مسافرتی

لیدر مجرب محلی

گشت شهری

اطلاعات تور :

قیمت تور ها بسته به نوع هتل و امکاناتش ، تاریخ سفر و نوع سفر (هوائی یا زمینی) متغیر می باشد .

ساعت تحویل اتاق 14 و ساعت تخلیه اتاق 12 می باشد .

تور اصفهان ویژه عید نوروز 97 : جهت رزرو تور اصفهان بصورت زمینی و هوایی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

کلمات کلیدی : تور اصفهان ، قیمت تور اصفهان ، تور اصفهان لحظه آخری ، تور اصفهان آفری

تور اصفهان ، تور اصفهان ویژه نوروز 97 ، قیمت تور اصفهان

منبع: لذت سفر
انتشار: 30 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 119

به "آشنایی با تور اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با تور اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید