فراوری ربات جاروبرقی که پرواز می نماید

به گزارش مجله فیروزی، اگر هر روز درگیری های کاری زیادی دارید، استفاده از ربات جارو برقی می تواند به شما یاری کند. در این میان مدل پرنده این دستگاه هم فراوری شده است.

فراوری ربات جاروبرقی که پرواز می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، ربات جاروبرقی پرنده می تواند ضمن قرار دریافت بر روی زمین گرد و خاک نقاط مختلف را پاک کند و در عین حال با به پرواز درآمدن بر روی سطح پله ها یا نقاطی که از سطح زمین بالاتر هستند، برای پاک کردن آنها هم اقدام کند.

ربات های جارو برقی عادی تنها می توانند کف زمین های مسطح را پاکسازی نمایند و قابلیت بیشتری ندارند. اما ربات جارو برقی پرنده می تواند به راحتی پله های یک منزل را هم نظافت کند.

ربات یادشده توسط مهندسی به نام ویلیام اوسمان طراحی و ساخته شده و برای بلند شدن از سطح زمین از نیروی سه پنکه و انرژی باد خارج شده از آنها بهره می گیرد. کنترل پنکه های یادشده به صورت بی سیم و با استفاده از یک فرستنده رادیویی صورت می گیرد.

فراوری این ربات بر خلاف تصور اولیه هزینه زیادی ندارد و در واقع مدلی به روزشده از یک ربات جارو برقی مشهور به نام رومبا محسوب می گردد که فضای زیادی نیز اشغال نمی کند.

شاید مهم ترین مشکل این ربات مربوط به زمان بلندشدن آن از زمین باشد که موجب می گردد پنکه های آن با حرکت تند خود گرد و خاک زیادی را در محیط اطراف پراکنده نمایند و فرایند نظافت را مختل نمایند. هنوز معین نیست آیا برنامه ای برای تجاری سازی فرایند فراوری این ربات وجود دارد یا خیر.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 541

به "فراوری ربات جاروبرقی که پرواز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری ربات جاروبرقی که پرواز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید