تکمیل رباتهای تشخیص و درمان ضایعات عصبی

به گزارش مجله فیروزی، به گزارش خبرنگاران، پیمان صالحی امروز در حاشیه رونمایی از نسل چهارم ربات سورنا در جمع خبرنگاران گفت: یکی از اهداف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمایت از فناوری هایی است که نیازهای حال و آینده کشور محسوب می شوند.

تکمیل رباتهای تشخیص و درمان ضایعات عصبی

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

وی تاکید نمود: ما علاقه مند بودیم که نه تنها این ربات انسان نما بتواند درجه آزادی بیشتری داشته باشد بلکه عملکردش به یک انسان شبیه تر گردد.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه این ربات از طرح های کلان معاونت علمی بوده است، ادامه داد: ربات سورنا 4 بیش از 40 درجه آزادی دارد و سرعت آن نیز از نسل سوم خودش بیشتر است.

صالحی بیان نمود: این ربات می تواند در تعامل با انسان قرار گیرد و چهره انسان ها را شناسایی کند؛ شناسایی تعداد افراد و اشخاص از دیگر ویژگی های ربات به شمار می رود.

وی گفت: سورنا 4 با بودجه 3.2 میلیارد تومانی به این مرحله رسیده که بیش از 90 درصد آن را معاونت علمی ریاست جمهوری تامین نموده است.

صالحی تاکید نمود: چندین سال گذشته مینی ربات سورنا رونمایی شد که جنبه آموزشی و تبلیغاتی داشت که می توان این ربات را در حوزه گردشگری استفاده کرد.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه نمود: بیشتر طرح های کلان ما جزو احتیاج کشور محسوب و برای اولین بار در کشور اجرا می شوند و حتماً یک بهره بردار ویژه دارند.

وی توضیح داد: بیش از 120 طرح کلان ملی به صورت جاری در کشور توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال اجراست.

به گفته صالحی، بیش از 95 درصد طرح های کلان ملی، بهره بردار بالفعل دارند.

وی اعلام کرد: طرح های کلان دیگری در معاونت علمی نیز پیگیری می شوند که در حوزه توسعه ربات ها هستند. ربات جراحی سینا یکی از طرح هایی است که اکنون در مرحله آخر مجوز است. ربات هایی برای تشخیص و درمان ضایعات عصبی نیز در حال به نتیجه رسیدن است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 504

به "تکمیل رباتهای تشخیص و درمان ضایعات عصبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل رباتهای تشخیص و درمان ضایعات عصبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید