در هیچ دینی آب را به روی مردم نمی بندند

به گزارش مجله فیروزی، خبرنگاران/یزد نمایندگان استان یزد در شورای اداری استان که به ریاست رئیس جمهور برگزار گردید، به بیان عمده مسائل و موانع توسعه این استان پرداختند.

در هیچ دینی آب را به روی مردم نمی بندند

اسفندیار اختیاری نماینده اقلیت دینی زرتشتیان در این نشست که در سالن شهید منتظرقائم استانداری یزد در حال برگزاریست، اظهار کرد: یزد مشهور به داشتن مردمانی خوب و مهربان است که در راس کارشان صداقت را اجرا نموده اند.

وی با اشاره به زندگی مسالمت آمیز ادیان در یزد، اضافه کرد: یزدیها به تشابهات همدیگر افتخار می نمایند و به اختلافات دینی هم احترام می گذارند و این ناشی از فرهنگ غنی یزد است.

اختیاری اظهار داشت: یزد از نظر علم نقطه ویژه ای در کشور است و تحصیل علم جزو فرهنگشان است و به همین خاطر کمترین بی سواد را در یزد داریم.

این نماینده مجلس ادامه داد: در اقتصاد دانش بنیان رتبه های برتر را داریم و تمام زیرساختهای لازم را داریم لذا پیشنهاد می کنیم شهر یزد را به عنوان نمونه اقتصاد دانش بنیان قرار دهید.

اختیاری مطرح کرد: در هیچ دینی آب را به روی مردم نمی بندند و این اقدام زشتی است که نباید اجازه تکرار آن داده گردد.

محمدرضا صباغیان نماینده مردم شش شهرستان یزد هم گفت: یزد دارای توسعه نامتوازن است به عنوان نمونه شهرستانی با 25 هزار جمعیت فاقد پزشک متخصص است یا بیمارستان خاتم یک مرکز چهار تخصصی بوده که اکنون به بیمارستان تبدیل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: آیا هیچ آنالیز در خصوص دلیل مسائل مالی کشور اجرا شده است؟ پس از گذشت چهار دهه هیچ توجیهی وجود ندارد: به نظر مشکل از ساختار سیاسی و اداری است که البته ورود به این حوزه نیز شجاعت می خواهد که استدعا داریم در این خصوص اقدام کنید.

صباغیان بر اجرای مدیریت واحد شهری تاکید نمود و گفت: این اقدام منجر به چابک سازی دولت می گردد و بسیاری از مسائل مرتفع می گردد.

وی با اشاره به مهاجرت روستائیان به دلیل خشکسالی در استان یزد، مطرح کرد: متاسفانه بی تدبیری مدیران گذشته عامل مسائل امروز است.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور خواهان اصلاح حوزه انتخابیه شهرستانهای استان شد.

محمدرضا دشتی نماینده مردم اردکان هم در این جلسه ابراز کرد: اردکان وسیعترین شهرستان و پرجمعیت ترین شهرستان بعد از مرکز استان است.

وی افرود: متاسفانه فرایند توسعه نامتوازن در این شهرستان طی دو دهه اخیر، این دیار را با سه مشکل از جشامل کم آبی، مهاجرپذیری بالا و آلودگی هوا

الزام صنایع به ایفای مسئولیت های اجتماعی، اختصاص 20 درصد از صنایع و معادن بزرگ و اختصاص بخشی از سود آنها به توسعه شهرستان، اجرای طرح بهینه سازی سوخت، اجرای خط ریلی بین شهری و ثبت جهانی بافت تاریخی خرانق، از خواسته های نماینده اردکان در این نشست بود.

سید جلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد هم در این نشست از برگزاری این سفر قدردانی و مطرح کرد: حضور وزرای جهادی در یزد را به فال نیک می گیریم و قطعاً منشا خیر در استان خواهند بود.

وی با اشاره به مصوبات این سفر، خواهان اختصاص اعتباری مناسب برای مباحث فرهنگی استان شد و اضافه کرد: متاسفانه هیچ اعتباری از حق الناس معادن به استان اختصاص نیافته و حق مردم استان توسعه صنایع های تک در استان است که نیازمند دستور ویژه رئیس جمهور است.

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر هم به عنوان آخرین سخنران در بین نمایندگان مردم استان در این نشست اظهار کرد: اگر محور دولت را رعایت عدالت بدانیم، توسعه نامتوازن امروز یزد خلاف عدالت است و هم به مردم و هم به منابع استان صدمه وارد نموده است.

وی با بیان این که نبود زیرساخت در بعضی منطقه ها، دلیل بعضی محرومیتهای استان است، اضافه کرد: این شرایط به نحوی است که حتی در شهرستان مرکز استان یزد 200 هزار حاشیه نشین داریم.

جوکار به مهاجرپذیری بالای استان در بخش نیروهای کار ساده و در مقابل مهاجرت نخبگان از استان نیز به عنوان مشکل دیگر استان اشاره و خواهان توسعه صنایع پیشرفته برای مرتفع کردن این مشکل شد.

نماینده یزد در خاتمه نیز با اشاره به مشکل کم آبی یزد، گفت: اجداد ما با کمترین ابزار آب را با حفر دو هزار حلقه چاه آب از 100 کیلومتر دورتر به یزد آورده و این تمدن را در دل کویر ایجاد نموده اند، پس چرا با این پیشرفت علم و تکنولوژی نمی توانیم امروز برای آنها آب بیاوریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1765

به "در هیچ دینی آب را به روی مردم نمی بندند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در هیچ دینی آب را به روی مردم نمی بندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید