ثبت رکورد جدید طناب زنی جهان توسط ورزشکار یاسوجی

به گزارش مجله فیروزی، ناصر احمدی، ورزشکار امدادگر یاسوجی هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد عصر روز یکشنبه، 25 شهریور ماه با 34 سال سن، با ثبت رکورد جهانی طناب زنی، 1609 متر در حال دویدن را در زمان 6 دقیقه و30 ثانیه، به نام خود به ثبت رساند.

ثبت رکورد جدید طناب زنی جهان توسط ورزشکار یاسوجی

به گزارش خبرنگاران- این رکورد زنی با حضور مسئولان ورزشی استان و جمعی از ورزشکاران، در ورزشگاه 15 هزارنفری یاسوج برگزار شد.

ناصر احمدی در حاشیه این مراسم رکورد زنی به خبرنگار خبرنگاران گفت: عضو تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان و رئیس طناب زنی هئیت ورزش های همگانی استان کهگیلویه و بویراحمد هستم.

وی اضافه نمود: تا پیش از این رکود طناب زنی به نام یک ورزشکار کانادایی با هفت دقیقه ثبت شده بود که امروز توانستم این رکورد 1609 متر را در 6 دقیقه و 30 ثانیه به نام خود به ثبت دنیای ایمارو برسانم.

احمدی ضمن تشکر و قدردانی از مسئولان ورزش و جوانان استان جهت همکاری این رکورد زنی شرح داد: تاکنون دو رکورد ملی طی کردن 10 کیلومتر طناب زنی به مدت 45 دقیقه و 21 کیلومتر طناب زنی به مدت یک ساعت و 45 دقیقه را به ثبت رسانده ام.

همچنینحمید قلی زاده، بنیانگذار و ریاست سازمان دنیای ثبت رکوردهای ورزشی دنیا(ایمارو) نیز به خبرنگار خبرنگاران گفت: 6 سال است این سازمان را تاسیس کرده و تا کنون در 104 کشور نمایندگی آن را راه اندازی کرده ایم.

وی اضافه نمود: بیش از 1500 رکورد تاکنون در سراسر دنیا به ثبت رسیده است. همچنین انجمن ثبت رکوردهای ورزشی دانشگاههای کشور را از سال گذشته در دانشگاه پیام نور راه اندازی کرده ایم.

قلی زاده اظهارکرد: برخی از کمپانی های خارجی با ثبت رکوردهای ورزشکاران ایرانی ارز کلانی از کشور خارج و به دفتر مرکزی کمپانی در کشور امارات وارد می کرد.

رییس سازمان دنیای ثبت رکوردهای ورزشی دنیا(ایمارو) گفت: ثبت رکوردهای کشور، آسیا و دنیا رکوردهای ایرانی ها را رایگان انجام می دهیم و در دانشگاههای کشور در حال گسترش ثبت رکورد هستیم.

قلی زاده شرح داد: ایمارو تلاش دارد که از ورزشکاران و استعدادهای ایرانی حمایت کند تا بتوانیم ایران را پایگاه ثبت رکورد دنیا کنیم و به این وسیله ارزآوری داشته باشیم.

وی ادامه داد: ناصر احمدی توانست یک رکورد کشوری را در انجمن رکورد دانشگاه پیام نور کشور و همچنین رکورد دنیای سازمان دنیای ثبت رکوردهای ورزشی دنیا را به ثبت برساند.

رییس سازمان دنیای ثبت رکوردهای ورزشی دنیا(ایمارو) بیان نمود: این رکورد تاکنون در سازمان ایمارو ثبت نشده بود و براساس بررسی های اجرا شده رکوردهای قبلی حدود هفت دقیقه است که احمدی طناب زنی 1609 متر را در 6 دقیقه و 30 ثانیه به ثبت رساند و رکورد دنیای سازمان ایمارو را به نام خود ثبت کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 340

به "ثبت رکورد جدید طناب زنی جهان توسط ورزشکار یاسوجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت رکورد جدید طناب زنی جهان توسط ورزشکار یاسوجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید