جدیدترین مجموعه شعر علی انسانی چاپ شد

به گزارش مجله فیروزی، جدیدترین مجموعه اشعار علی انسانی با نام رخصت توسط انتشارات شهرستان ادب وارد بازار نشر شد.

جدیدترین مجموعه شعر علی انسانی چاپ شد

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت آنلاین چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، سروده های جدید از شاعر آئینی کشورمان علی انسانی از سوی انتشارات شهرستان ادب چاپ شده است. رخصت عنوان نام کتابی از سروده های جدید علی انسانی است که با موضوع ورزش زورخانه ای و پهلوانی در اختیار شاعران قرار گرفته است.

ورزش زورخانه ای پهلوانی یکی از انواع ورزش های قدمت دار ایران است که با آئین و قوانین پهلوانی و عیاری عجین است. اثرگذاری ورزش های زورخانه ای به قدری بوده است که می توان کشتی ایران، و حتی کشتی پهلوانی را، فرزندان خلف ورزش زورخانه ای دانست. از این رو، ورزش زورخانه ای، محیط زورخانه و آداب و رسوم مربوط به آن یکی از سرمایه های فرهنگی و ورزشی است که نباید از آن غافل شد. خوشبختانه این روز ها در جهت حفظ این سرمایه فرهنگی قهرمان پرور و ترویج گر آداب و رسوم عیاری، کوشش های بسیاری شده است. چاپ کتاب رخصت یکی از همین کوشش های مکتوب در این زمینه است.

علی انسانی نویسنده و شاعر کتاب رخصت، در مقدمه کتاب، خلاصه و موجز به تاریخچه ورزش زورخانه ای، جزئیات مربوط به آن و تاثیراتش در جامعه پرداخته و در ادامه نیز، سروده های او برای محیط زورخانه و در رابطه با رشته های ورزش زورخانه ای آمده است.

نویسنده در بخشی از مقدمه به این نکته اشاره نموده است که: ناگفته نماند سروده های ای مجموعه در حول وحوش محیط باصفای زورخانه و در رابطه با رشته های ورزش زورخانه ای و پیغام های هر رشته از درب کوتاه و دایره ای بودن گود و فلسفه سنگ، تخته شنا، میل، کباده، لُنگ بستن بر کمر و… به صورت ساده سهل و ممتنع و خارج از آرایه های شعری و صنایع آن سروده شده است تا غامض نباشد و در مفهوم و پیغام آن دچار مشکل نشوند.

کتاب رخصت به عنوان مرام نامه ورزش زورخانه ای (باستانی)، نوشته علی انسانی، در 1000 نسخه توسط انتشارات شهرستان ادب روانه بازار نشر شده است تا در اختیار علاقه مندان به این فرهنگ پهلوانی قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1001

به "جدیدترین مجموعه شعر علی انسانی چاپ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین مجموعه شعر علی انسانی چاپ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید