حمایت بیل گیتس از ابداع یک سایبان خورشیدی

به گزارش مجله فیروزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، بیل گیتس و دانشمندان ارشد دانشگاه هاروارد از طرحی عجیب برای حفاظت از زمین پشتیبانی می نمایند.

حمایت بیل گیتس از ابداع یک سایبان خورشیدی

محققان معتقدند ناوگانی از هواپیماهایی که به طور خاص طراحی شده اند تا ذرات مواد شیمیایی را در ارتفاع 12 مایلی زمین منتشر نمایند می توانند دمای سیاره خاکی و تاثیرات تغییرات آب و هوایی را کاهش دهند.

در این فرضیه ذرات گرد وغبار نوعی سایبان خورشیدی عظیم ابداع می نمایند که بعضی از اشعه های نور خورشید را منعکس می نماید. بیل گیتس حمایت اقتصادی از این پروژه را برعهده گرفته و عده ای از محققان دانشگاه هاروارد آن را ارائه نموده اند. در حقیقت برنامه ریزی ها برای این طرح پیشرفته و آزمایش های اولیه آن چند ماه قبل شروع شده است.

اما آزمایش اصلی طرح به نام SCoPEx با هزینه 3 میلیون دلار انجام می گردد. در این آزمایش با استفاده از بالن ها حدود 2 کیلوگرم غبار کربنات کلسیم را در بالای صحرای نیومکزیکو به ارتفاع 12 مایلی می ببرند و منتشر می نمایند. اگر این آزمایش موفقیت آمیز باشد، محققان انتشار غبار از طریق هواپیما را آزمایش می نمایند.

پژوهشگران معتقدند هواپیماهایی که در ارتفاع 12 مایلی پرواز می نمایند می توانند طی 15 سال 600 هزار ماموریت را انجام دهند. در حال حاضر هیچ هواپیمایی قادر به انجام این کار نیست و برای این منظور باید هواپیماهای خاصی طراحی گردد.

محققان هاروارد ادعا می نمایند اگر این طرح در امسال اجرا گردد، هزینه آنها سالانه 3.5 میلیارد دلار خواهد بود. همچنین هزینه سالانه اجرای طرح نیز 2.25 میلیارد دلار تخمین زده شده است. به گفته آنان اکنون تعداد زیادی از کشورها خبرگی و منابع اقتصادی لازم برای اجرای طرح را دارند.

با این وجود بیم آن می رود که اجرای طرح واکنش های زنجیره ای فاجعه باری را ایجاد کند که آب و هوا را تغییر دهد و خشکسالی و طوفان های جدی را در پی داشته باشد. به این ترتیب باعث مرگ میلیون ها انسان در سراسر دنیا گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 139

به "حمایت بیل گیتس از ابداع یک سایبان خورشیدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت بیل گیتس از ابداع یک سایبان خورشیدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید