خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در دنیا از چهار میلیون نفر گذشت

به گزارش مجله فیروزی، تهران- خبرنگاران- وب سایت ورد متر (worldometers) که به صورت لحظه ای آخرین اخبار بیماری کرونا را در دنیا رصد و منتشر می نماید، اعلام نمود که شمار مبتلایان به این ویروس کشنده بامداد شنبه از چهار میلیون نفر گذشت.

خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در دنیا از چهار میلیون نفر گذشت

وب سایت ورد متر ، در آخرین بروزرسانی خود گفت که شمار مبتلایان به بیماری کووید 19 به چهار میلیون و 325 نفر و شمار جان باختگان به 275 هزار و 424 نفر رسیده است.

براساس داده های بدست آمده، تا کنون یک میلیون و 375 هزار و 759 نفر بهبود یافته اند.

در میان کشورهای درگیر کرونا، آمریکا همچنان با یک میلیون و 317 هزار و 865 نفر مورد تایید بیماری کووید 19 رتبه اول را در دنیا دارد.

شمار مرگ و میر آمریکا نیز به 78 هزار و 564 نفر رسیده است.

ویروس کرونا موسوم به کوید 19 اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین گفت.

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان دنیای بهداشت چهارشنبه 21 اسفندماه 98 در کنفرانسی خبری تاکید نمود که اگرچه واژه همه گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی های این سازمان ویروس کرونا را همه گیر دنیای شناسایی و اعلام می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 843

به "خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در دنیا از چهار میلیون نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در دنیا از چهار میلیون نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید