در سال 2019 شاهد رشد چه نوع روباتهایی خواهیم بود؟

به گزارش مجله فیروزی، روبات ها دیگر کالاهایی لوکس و دور از دسترس نیستند و بر اساس آمارها پیش بینی می گردد سود سرویسهای مبتنی بر روبات ها از سال 2016 تا 2019 بالغ بر 22 میلیارد دلار باشد.

در سال 2019 شاهد رشد چه نوع روباتهایی خواهیم بود؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بسیاری از استارتاپ ها و شرکتهای فعال در زمینه هوش مصنوعی در کوششند تا اقدام به فراوری روبات هایی نمایند که قابلیت استفاده در خانه ها را داشته باشند. جولین جتانتبرگ، موسس و رئیس موسسه Somnox که اخیرا روباتی را طراحی نموده است که به شما یاری می نماید راحت تر بخوابید این شرکت برای ساخت این روبات 282 هزار دلار سرمایه گذاری نموده است، روبات مذکور با سنجش ریتم تنفس، شبیه سازی تنفس در هنگام خواب و روشهای علمی دیگر به کاربران یاری می نماید راحت تر بخوابند.

جتانبرگ می گوید افزایش حضور روباتها در زندگی افراد به آنها یاری می نماید زندگی ایمن تری داشته باشند، برای مثال روباتها می توانند همراهانی قدرتمند برای سالمندان باشند. اما در فصل 2019 شاهد رشد چه نوع روباتهایی خواهیم بود:

-پیش بینی می گردد در سال 2019 شاهد رشد روبات هایی که باشیم که در ادارات مشغول به کار هستند

-سال 2019 می تواند سالی ایده آل برای روباتهای نظامی باشد چرا که پنتاگون نیز در کوشش است روابط خود با سیلیکون ولی را بهبود بخشد

-روباتهای پرستار از مهمترین روبات های سال 2019 خواهند بود. روباتهایی که می توانند از بچه ها یا سالمندان نگهداری نمایند

-روبات های هوشمند مشاور از دیگر روباتهایی هستند که سال جاری رشد می نمایند. این روبات ها برای حل مسائل حرفه ای، تحصیلی و حتی خانوادگی توسعه پیدا می نمایند

-روبات های نظافتچی و پیشخدمت از دیگر انواع روبات ها هستند که می توانند برای کاربران سال 2019 در تعداد بالا فراوری شوند

پیش بینی می گردد تا سال 2022 تعداد روباتهای خانگی به 1.3 میلیارد دستگاه برسد. این سریعترین رده رشد محصولات فناوری دنیا خواهد بود چرا که محصولات شرکت هایی مثل گوگل و آمازون با رشد سالانه 39.1 درصد به رقم حدود 230.5 میلیون دستگاه تا سال 2022 می رسند.

منبع: انتخاب
انتشار: 3 دی 1401 بروزرسانی: 3 دی 1401 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 2007

به "در سال 2019 شاهد رشد چه نوع روباتهایی خواهیم بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سال 2019 شاهد رشد چه نوع روباتهایی خواهیم بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید