ده جاذبه دیدنی شهر لیسبون ، فروش بلیط آنلاین به مقصد پرتغال

به گزارش مجله فیروزی، لیسبون مرکز و بزرگترین شهر کشور پرتغال است و لقب شهر 7 تپه را یدک می کشد. علت این موضوع هم واضح و روشن است. شهر قدیمی لیسبون بر روی 7 تپه بنا شده بود وبه همین خاطر این لقب را به این شهر زیبا داده اند. شما از روی این تپه ها می توانید منظره فوق العاده ای هم به شهر لیسبون و هم به نقاط اطراف داشته باشید.

ده جاذبه دیدنی شهر لیسبون ، فروش بلیط آنلاین به مقصد پرتغال

جمعیت این شهر درحدود 550 هزار نفر است و وسعت آن حدود 100 کیلومتر مربع برآورد می شود. در این گزارش قصد داریم تا ده جاذبه جهانگردی مرکز پرتغال را به شما معرفی کنیم. در ادامه با مجله خبرنگاران همراه باشید.

1- میرادوروس (Miradouros) منظره شهر لیسبون

شما برفراز هریک از 7 تپه شهر لیسبون که بروید، منظره فوق العاده ای به شهر لیسبون و منطقه ها اطراف آن خواهید داشت. شما می توانید با پیاده روی در خیابان های سربالایی روی هر یک از این تپه ها به قله آنها برسید و از این منظره ها نهایت لذت را ببرید. بر فراز قله هر یک از این تپه ها، یک کیوسک واقع شده است که شما می توانید آنجا نشسته، نفسی تازه کنید و یک نوشیدنی خنک بنوشید. از زیباترین فراز تپه ها برای دیدن منظره فوق العاده منطقه می توان به سینیورا دو مونته، میرادورو سائو پدرو د آلکانتارا و میرادورو دا گراژا اشاره نمود. خرید بلیط هواپیما تهران لیسبون.

2- طاق روا آگوستا و محله بایژا (Rua Augusta Arch and Baixa)

یکی از معروف ترین طاق های دست ساز بشر در شهر لیسبون واقع شده است. طاق روا آگوستا یک ساختمان تاریخی است که جزو جاذبه های جهانگردی لیسبون به شمار میرود و به اسم بنای یادبود بازسازی شهر بعد از زلزله سال 1755 میلادی ساخته شده است. این بنا دارای شش ستون است که هر ستون حدودا 11 متر ارتفاع دارد و هریک از آنها با مجسمه هایی از بعضی سمبل های تاریخی زینت داده شده اند. ساخت این طاق در سال 1755 شروع شد و در سال 1873 به سرانجام رسید. این بنا در محله بایژای لیسبون واقع شده است. این محله، یکی از محله های مرکزی شهر است که مملو از مغازه، رستوران و کافه است و همواره مملو از جهانگرد ها و بومیان شهر است.

3- قلعه سائو ژرژ (Castle of São Jorge)

این قلعه در قرون وسطی ساخته شده و برفراز یکی از تپه های شهر لیسبون، در بخش تاریخی شهر واقع شده است. از بالای این قلعه می توان نمای فوق العاده ای از شهر و بعلاوه رودخانه تاگوس را دید و در عین حال با خرید یک بلیط، از این بنای تاریخی هم دیدن نمود. اولین بقایای یافته شده در بالای این تپه به 2 قرن قبل از میلاد مسیح بازمی شود.

4- برج بلم (Belém Tower)

نام دیگر این برج، برج سنت وینسنت است. ساخت این برج مستحکم در سال 1519 میلادی تکمیل شد. این برج در منطقه تاریخی بلم واقع شده است و جزو میراث فرهنگی یونسکو به تعداد می رود. این برج به اسم بخشی از سیستم دفاعی شهر درنزدیکی رودخانه تاگوس ساخته شد. شما می توانید وارد برج شده و به بالای آن بروید تا منظره بی نظیری به محله و منطقه ها اطراف و البته رودخانه تاگوس داشته باشید.

5- پادرائو دوس دسکوبریمینتوس (Padrao dos Descobrimentos)

این بنای یادبود هم در محله بلم واقع شده است و تنها چند دقیقه پیاده تا برج بلم فاصله دارد. این بنا برای بزرگداشت عصر کاوش در پرتغال که بین قرون 15 و 16 میلادی در جریان بود اخداث شده است. این بنای زیبا در سال 1939 میلادی در حاشیه شمالی رودخانه تاگوس ساخته شد و بالا رفتن از آن هم برای عموم آزاد است. شما با رسیدن به بالای این بنا، می توانید منظره ها فوق العاده ای از شهر، برج بلم، محله بلم و بعلاوه رود تاگوس را دیدن کنید. عرض این بنا 46 متر و ارتفاع آن 52 متر است و در ساخت آن از سنگ مرمر و سیمان استفاده شده است.

6- خوردن تارت تخم مرغ در محله بلم

پاستل د ناتا (Pastel de nata)، در حقیقت نوعی تارت تخم مرغ است که می توان آن را یک شیرینی بومی و محلی پرتغالی دانست. هرکسی که چند روز به پرتغال سفر نموده باشد، باید این شیرینی خوشمزه را تست کند. اگر در لیسبون هستید، برترین جا برای تست این شیرینی، قنادی های منطقه بلم است. پاستیس د بلم، یکی از قنادی های قدیمی این محله است که ما این قنادی را برای صرف این تارت به شما پیشنهاد می کنیم. این قنادی از سال 1837تا به امروز، از یک دستور تهیه خاص و مخصوص برای آماده سازی تارتهایش استفاده می نماید. شما می توانید از این قنادی تارت بیرون بر تهیه کنید و به هتل یا محل اقامتتان برده و آنجا آنها را صرف کنید. ولی چرا در یکی از میزهای داخل قنادی، آن را تست نکنید؟!

7- موزه ملی ارابه (National Coach Museum)

این موزه هم در محله بلم واقع شده است و یکی از برترین کلکسیون های ارابه های تاریخی در سراسر دنیاست. این مجموعه فوق العاده دیدنیی و هیجان انگیز است و اگر برای زمانی طولانی در لیسبون ماندنی هستید، حتما از این موزه بازدید کنید. این موزه یکی از پربازدیدترین موزه های شهر لیسبون است و در سال 2015 بیش از 340 هزار نفر از آن بازدید کردند. در این موزه از ارابه هایی که در گذشته در قصر پادشاهی بلم مورد استفاده قرار می گرفت، نگهداری می شود.

هنرمندان زیادی هم در و دیوارهای این موزه را به هنرهای زیبای خود مزین نموده اند. این موزه در سال 1905 به دستور ملکه آملیا ساخته شد و در آن می توان به خوبی تصاویری از فرایند رشد و پیشرفت در ساخت ارابه ها از اواخر قرن شانزدهم میلادی تا قرن نوزدهم میلادی را در کشورهای مختلفی از جمله اسپانیا، ایتالیا، پرتغال، فرانسه، اتریش و انگلیس زیرنظر گرفت.

8- موزه ملی کاشی (National Tile (Azulejo) Museum)

این موزه هم یکی دیگر از موزه های شهر لیسبون است که به سوژه ای تخصصی و درعین حال هیجان انگیز اختصاص یافته. در موزه ملی کاشی که با نام موزه آسوله خو شناخته می شود، کاشی های سرامیکی دکوری فراوانی مربوط به 500 سال اخیر مشاهده می شود.

9- سفر به سینترا (Sintra)

سینترا شهری درنزدیکی لیسبون است که با نیم ساعت رانندگی می توان به آنها رسید. شما می توانید با گرفتن قطار هم در کمتر از 45 دقیقه خودتان را به این شهر زیبا و دیدنی برسانید. این شهر به خاطر قصرهاو قلعه های متعددی که در قرن نوزدهم در آنجا ساخته شده معروفیت زیادی دارد و یکی از سایتهای میراث یونسکو به تعداد می رود.

قصرهای ساخته شده در این شهر، شبیه قصرهای کارتونهای والت دیسنی هستند و از جمله مشهورترین این قصرها می توان به قصر پنا اشاره نمود. جمعیت این شهر درسال 2011، حدود 380 هزار نفر بود.

10- سفر به کابو دا روکا و کاسکایس (Cabo da Roca and Cascais)

کابو دا روکا غربی ترین نقطه قاره اروپا به شمار میرود و منطقه ای مملو از صخره است که منظره فوق العاده ای به ساحل و اقیانوس اطلس دارد. این منطقه 40 دقیقه تا شهر لیسبون و تنها 10 دقیقه با سینترا فاصله دارد. پس اگر قصد سفر به سینترا را دارید، می توانید در همان روز از کابو داروکا هم بازدید کنید.

کاسکائیس هم شهری ساحلی است که در قدیم از آن به اسم روستایی برای ماهیگیری استفاده می شد. شما می توانید صبح یاشب از این شهر زیبا دیدن کنید. این شهر هم 30 دقیقه با لیسبون فاصله دارد ولی فاصله آن با کابو دا روکا تنها چند دقیقه است. پس به راحتی می توان از کابو دا روکا و کاسکائیس در یک روز بازدید کرد.

اگر بتوانید سریع عمل کنید و زبر و زرنگ باشید، می توانید در طول یک روز، اول از لیسبون به سینترا رفته، بعد به کابو داروکا بروید و سپس از کاسکائیس بازدید کنید و شب به لیسبون بازگردید. تمام این مسافت طی شده در طول این یک روز، به 100 کیلومتر نخواهد رسید.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1591

به "ده جاذبه دیدنی شهر لیسبون ، فروش بلیط آنلاین به مقصد پرتغال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده جاذبه دیدنی شهر لیسبون ، فروش بلیط آنلاین به مقصد پرتغال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید