هزینه های سفر به لیسبون

به گزارش مجله فیروزی، هزینه های سفر به لیسبون، مرکز کشور پرتغال

لیسبون شهری زیبا و تپه ای است که به عنوان یکی از شهرهای نسبتا ارزان اروپا در جهان معروف شده است. لیسبون مرکز کشور پرتغال نیز هست. این شهر زیبا جاذبه های گردشگری و توریستی زیادی دارد که سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. اگر شما هم در نظر دارید تا از شهر کافه ها بازدید کنید و همچنین می خواهید تا از هزینه های سفر به شهر لیسبون مرکز کشور پرتغال نیز اطلاع داشته باشید، تا انتهای این مطلب با ما در خبرنگاران همراه باشید.

هزینه های سفر به لیسبون

لیسبون

لیسبون همانطور که در بالا اشاره کردیم، مرکز کشور پرتغال است و به خاطر جاذبه های توریستی فراوانش، سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. این شهر زیبا و تپه ای ،در مقایسه با شهرهای دیگر اروپای غربی، شهری بسیار مقرون به صرفه نیز محسوب می شود. ویژگی هایی که لیسبون را در چشم شما از شهرهای دیگر متمایز می کند، ساختمان هایی است که گویی با پاستل رنگ آمیزی شده اند، کافه هایی است که همواره مملو از جمعیت است و از آن به عنوان یک فرهنگ یاد می کنند و یا موسیقی اصیل پرتغالی، فادو است که از اوایل قرن 19 در پرتغال به وجود آمده است، می باشد. واحد پولی رسمی مورد استفاده شما در سفر به پرتغال و اقامت در شهر لیسبون، یورو است. زبان مردم این شهر پرتغالی، فرانسوی و اسپانیایی است اما شما می توانید به زبان انگلیسی نیز صحبت کنید. شما در سفر به لیسبون همواره این آسودگی خاطر را دارید که در شهری مقرون به صرفه اقامت کرده اید و هر هزینه ای برای شما میانگینی معقول دارد. خبر خوش ما برای شما این است که شما با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود از خبرنگاران، ضمن آن که میتوانید از این شهر زیبا و جاذبه های دیدنی اش دیدن کنید، اگر هم به هر علتی بودجه شما با کمبود روبرو شد می توانید روزهای به جای مانده سفر خود را به استراحت در سواحل این شهر زیبا و دیدنی هیاهوی این شهر و خوردن خوراکی ها و نوشیدنی هایی متناسب با بودجه تان بگذرانید. قیمت یورو در تاریخ 4 دی ماه 1396، معادل قیمت 5035 تومان می باشد. توجه داشته باشید که درادامه این مطلب، میانه هزینه های جاری شما در سفر به لیسبون را مطابق با آمار و ارقام دریافت شده در تاریخ 4 دی ماه 1396 برای شما به اختصار آورده ایم.

ویزا

شما برای دریافت ویزای کشور پرتغال، ضمن در دست داشتن مدارک لازم برای دریافت ویزا باید برای پرداخت هزینه صدور ویزای خود برای افراد بالای 12 سال 60 یورو و بچه ها بین 6 تا 12 سال معادل 35 یورو بپردازید. البته در شرایطی خاصی همچون همراه داشتن بچه ها زیر 6 سال، افرادی که شهروند کشور سوئیس و اتحادیه اروپا هستند و یا برای انجام مقاصد تحصیلی و یا اکتشافی و تحقیقی به این کشور سفر می کنند، وجهی دریافت نمی شود.

هزینه اقامت

هزینه گرفتن هاستل در شهر لیسبون مبلغی بین 15 تا 39 یورو برای یک اتاق یک تخته است. شما می توانید 2 نفر باشید و یک اتاق یک نفره را بگیرید. از این نظر با شما برخوردی انجام نمی شود. بسیاری از هاستل ها قیمت خود را در آخر هفته ها افزایش می دهند و حتما این مورد را در سفر خود به لیسبون از یاد نبرید. اگر بخواهید از یک اتاق مجهز تر و دو نفره استفاده کنید باید مبلغی معادل شبی 50 تا 95 یورو بپردازید. البته شما می توانید با استفاده از یک هتل که از مرکز شهر دورتر است، هزینه کمتری برای هتل پرداخت کنید و بودجه خود را تا 75 یورو در هر شب، مدیریت کنید. همچنین اگر هزینه های اقامتی برای شما سنگین است می توانید با اجاره یک آپارتمان و با اقامت در خانه برخی از اهالی هزینه های خود را به نصف برسانید. دردادامه قیمت حالت های مختلف برای اقامت در آپارتمان های لیسبون را برای شما می آوریم.

اجاره آپارتمان نسبتا مجهز برای هر شب: 50 تا 150 یورو

اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر برای یک ماه: از 500 تا 900 یورو

اجاره آپارتمان 1 خوابه خارج از مرکز شهر برای یک ماه: از 300 تا 650 یورو

اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر برای یک ماه: از 1000 تا 2000 یورو

اجاره آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز شهر برای یک ماه: از 560 تا 1100 یورو

هزینه غذا و رستوران

همانطور که در بالاتر اشاره کردیم لیسبون شهری مقرون به صرفه است و این مقرون به صرفهی، مواد خوراکی را نیز شامل می شود. قیمت غذا در لیسبون کاملا مقرون به صرفه است و خوردن 3 وعده کامل غذایی، هزینه خاصی بر روی دست شما نمی گذارد. بسیاری از هاستل ها، وعده صبحانه را برای شما رایگان حساب می کنند. این صبحانه ها شامل؛ غلات، نان کروسان، شیر، قهوه، پای و یا آب هستند. هتل ها صبحانه های گرانی دارند و هزینه زیادی را بر روی دست شما می گذارند. قیمت غذا از 4 یورو در دکه های غذافروشی و فست فودها شروع می شود. در رستوران های مجلل و کلاس بالا نیز از 39 یورو. البته در این میان شما می توانید با فکر اقتصادی خود از این هزینه ها جلوگیری کنید و با خرید مواد غذایی در سوپرمارکت ها و فروشگاه های لیسبون که اتفاقا قیمت خوبی هم دارند، بودجه خود را به خوبی مدیریت کنید. قیمت هر بطری آب، 1 یورو است. لازم به ذکر استن که غذای مورد علاقه لیسبونی ها باکالائو، که یکی از غذاهای ملی پرتغال است، می باشد. همچنین لیسبونی ها، غذاهای دریایی را بسیار مصرف می کنند. در ادامه قیمت صرف غذا را در انواع رستوران های شهر لیسبون را برای شما می آوریم. در ادامه میانه نرخ پرداختی برای هزینه های حمل و نقل در شهر لیسبون را برای شما می آوریم.

بلیط یک طرفه برای سفر های درون شهری: از 1.40 تا 1.85 یورو

بلیط های مسافرتی با اعتبار یک ماهه: 35 تا 42.50 یورور

ورودی تاکسی: 3 تا 3.80 یورو

نرخ کرایه تاکسی برای هر یک ساعت: 14.80 تا 15 یورو

هزینه حمل ونقل

سیستم حمل و نقل در لیسبون شامل حمل و نقل کابلی و قطار شهری است. شما می توانید با تهیه کارت ویوا ویا جم کارد(Viva viagem card) و یا لیسبون کارت (Lisbon Card)، به صورت نامحدود تا زمان اتمام اعتبارشان که از 1 روز تا 3 روز را شامل می شوند، از سیستم حمل ونقل و و چندین موزه و جاذبه گردشگری لیسبون استفاده کنید. قیمت این کارت ها از 19 یورو تا 40 یورو است. شما می توانید سفرهایتان از دوچرخه نیز استفاده کنید. قیمت اجاره دوچرخه، بین 10 تا 14 یورو است. در این جا ما به اختصار قیمت میانگین هزینه های حمل و نقل را در ادامه برای شما می آوریم.

بلیط یک طرفه برای سفر های درون شهری: از 1.40 تا 1.85 یورو

بلیط های مسافرتی با اعتبار یک ماهه: 35 تا 42.50 یورور

ورودی تاکسی: 3 تا 3.80 یورو

نرخ کرایه تاکسی برای هر یک ساعت: 14.80 تا 15 یورو

اماکن تفریحی

لیسبون مملو از مراکز تفریحی است که یا بازدید از آن ها رایگان است. همچنین این شهر آن قدر زیباست که حتی با قدم زدن در آن، اصلا فکر نمی کنید که باید به مکانی خاص بروید. با این حال برای استفاده از برخی از مراکز تفریحی که احتیاج به پرداخت پول است شما می توانید به طور میانگین تا 11 یورو بپردازید و از حضور در این مکان ها لذت ببرید. همچنین شما برای خرید سوغاتی هایی همچون، لباس، کفش و سایر سوغاتی های بزرگ و کوچک از از 50 تا 120 یورو بپردازید.

منبع:budgetyourtrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1820

به "هزینه های سفر به لیسبون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه های سفر به لیسبون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید