زمان رونمایی نمونه صنعتی تارا برقی

به گزارش مجله فیروزی، زمان رونمایی نمونه صنعتی تارا برقی از سوی مدیرعامل شرکت دانش بنیان جتکو اعلام و الزامات فراوری انبوه خودروی برقی در کشور مطرح شد.

زمان رونمایی نمونه صنعتی تارا برقی

خبرنگاران - داود خسروی مدیرعامل شرکت دانش بنیان جتکو، با بیان این که نمونه آزمایشی تارا برقی در تیرماه رونمایی شده، تبدیل پلتفرم خودروی بنزینی به برقی و طراحی پلتفرم اختصاصی خودروی برقی را دو راستا فراوری خودروی برقی در جهان دانست و گفت: در ایران نیز مشابه سایر کشورها عمل می گردد.

وی با بیان این که طراحی پلتفرم تازه با مفهوم برقی هزینه قابل توجهی دارد، گفت: اگر خودروی برقی با اعمال تغییراتی در پلتفرم های بنزینی موجود طراحی و فراوری گردد، هزینه میلیارد دلاری در برنخواهد داشت و این یکی از روش هایی است که خودروسازان غربی مانند پژو، رنو و خودروسازان شرق آسیا نیز برای طراحی و فراوری خودروی برقی استفاده نموده اند.

خسروی ادامه داد: شرکت جتکو با رویکرد ساخت اجزای اصلی خودرو در داخل کشور برای کاهش هزینه فراوری و کاهش ارزبری، پروژه ساخت خودروی برقی را روی تازهترین پلتفرم ایران خودرو یعنی خودروی تارا شروع نموده که خوشبختانه به نتایج بسیار خوبی هم تا این مرحله رسیده است.

کدام بخش ها در جتکو طرلحی شده است؟

وی با بیان این که مجموعه پاورترین خودرو شامل الکتروموتور، باتری پک، درایو، شارژر و مبدل DC به DC به طور کامل به وسیله تیم های تخصصی جتکو طراحی شده و ساخت نمونه ها کاملا در داخل صورت گرفته، گفت: بعضی قطعات کوچک به ویژه قطعات جزئی الکترونیکی از منابع خارجی تامین می گردد که داخلی سازی آن نیز با توسعه زیرساخت ها در دستور کار بعضی قطعه سازان است.

خسروی ادامه داد: بهره برداری از خودروی برقی، صرفا با فراوری خودرو امکان پذیر نمی گردد، چرا که استفاده از خودروی برقی، احتیاجمند ایجاد بستر و زیرساخت هایی در کشور مانند ایستگاه های شارژ سریع است که فراهم آوردن آن به عهده خودروساز نیست؛ همانطور که تامین جایگاه سوخت بنزین بر عهده خودروساز فراورینماینده خودروی بنزینی نیست.

وی اضافه کرد: ایستگاه های شارژ خودروی برقی باید در سطح کشور ایجاد گردد تا خودروهای برقی در زمان 20 دقیقه شارژ شوند، ایجاد شرایطی برای پارکینگ های شخصی مالکان نیز لازم است تا شارژ خودرو در زمان پنج تا هشت ساعت انجام گردد.

وی با بیان این که در تمام جهان دولت ها به تامین زیرساخت های مورجهانز برای خودروی برقی یاری می نمایند، اضافه کرد: علاوه بر توسعه شبکه ایستگاه های شارژ خودرو، تامین برق مورد احتیاج به ویژه در ماه های پیک مصرف برق حایز اهمیت است.

زمان رونمایی نمونه صنعتی تارا برقی

لزوم ایجاد زیرساخت برای فراوری انبوه

وی با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت در شرکت های قطعه سازی گفت: قطعه سازان نیز برای به فراوری انبوه رسیدن خودروی برقی احتیاج به حمایت هایی به ویژه در مورد سرمایه گذاری در خطوط فراوری دارند که لازم است در این زمینه نیز تسهیلات لازم از سوی بانک ها در اختیار آنان قرار گیرد.

خسروی گفت: نمونه سازی محصول در شرکت جتکو صورت می گیرد تا امکان فراوری قطعات در کشور و وجود دانش طراحی و ساخت آن به اثبات برسد، اما باید شرایطی فراهم گردد تا زیرساخت لازم برای فراوری انبوه ایجاد گردد.

به گزارش ایکوپرس، وی ادامه داد: در حال حاضر، در جهان بخش قابل توجه هزینه خودروی برقی، مربوط به پک باتری است که بین 35 تا 45 درصد قیمت خودرو را شامل می گردد و در همه کشورها به خریدار خودروی برقی یارانه های دولتی تخصیص می یابد که بخشی از هزینه فراوری را پوشش می دهد، مشوق هایی مانند پارکینگ رایگان، امکان تردد در محدودیت های طرح ترافیک و تخفیف در بیمه و مالیات برای خودروهای برقی نیز در نظر گرفته می گردد.

برای آشنایی با مشخصات فنی تارا برقی اینجا کلیک کنید.
منبع: بیت ران
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1807

به "زمان رونمایی نمونه صنعتی تارا برقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان رونمایی نمونه صنعتی تارا برقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید