سامسونگ از اولین تراشه یکپارچه با مودم 5G به نام اگزینوس 980 رونمایی کرد

به گزارش مجله فیروزی، شرکت سامسونگ دقایقی قبل از جدیدترین تراشه خود به نام اگزینوس 980 رونمایی کرد که اولین تراشه یکپارچه با مودم 5G محسوب می گردد. این روزها شرکت های مخابراتی مختلف در سرتاسر دنیا مشغول ارائه اینترنت 5G برای کاربران هستند که نسبت به اینترنت موبایل فعلی می تواند 10 تا 100 برابر سرعت بیشتری به ارمغان بیاورد.

سامسونگ از اولین تراشه یکپارچه با مودم 5G به نام اگزینوس 980 رونمایی کرد

طبق اعلام سامسونگ، مودم موجود در تراشه اگزینوس 980 از شبکه های 2G تا 5G پشتیبانی می نماید و فرکانس های پایین تر از 6 گیگاهرتز را برای 5G پوشش می دهد و می تواند حداکثر سرعت دانلود 2.55 گیگابیت بر ثانیه را به ارمغان بیاورد. این تراشه که با استفاده از فناوری ساخت 8 نانومتری ساخته شده، از دو تراشه Cortex-A77 و 4 تراشه Cortex-A55 بهره می برد و برای پردازنده گرافیکی آن هم Mali-G76 تعبیه شده است.

ضمناً این تراشه دارای یک واحد پردازش عصبی است تا بتواند در زمینه پردازش های مربوط به هوش مصنوعی عملکرد بهتری برای کاربران ارائه کند. برای عکاس ها هم باید بگوییم پردازشگر سیگنال تصویر موجود در اگزینوس 980 می تواند عکس های تا حداکثر رزولوشن 108 مگاپیکسلی را پردازش کند و در مجموع از 5 سنسور پشتیبانی می نماید. گفته می گردد تا انتهای امسال، فراوری انبوه این تراشه جذاب شروع خواهد شد و باید ببینیم برای اولین بار کدام گوشی ها همراه با این تراشه روانه بازار می شوند.

منبع: CNET

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 192

به "سامسونگ از اولین تراشه یکپارچه با مودم 5G به نام اگزینوس 980 رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ از اولین تراشه یکپارچه با مودم 5G به نام اگزینوس 980 رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید