گلکسی زد فولد 6 رونمایی شد؛ برترین گوشی تاشوی سامسونگ

به گزارش مجله فیروزی، گلکسی زد فولد 6 گوشی تاشوی تازه سامسونگ است که با امکانات نرم افزاری و سخت افزاری بیشتر در مقایسه با قبل رونمایی شده است.

گلکسی زد فولد 6 رونمایی شد؛ برترین گوشی تاشوی سامسونگ

اگرچه گلکسی زد فلیپ 6 هم یک گوشی تاشوی قدرتمند به شمار میرود اما گلکسی زد فولد 6 همچنان برترین و اصلی ترین پرچم دار این شرکت در این زمینه به شمار میرود. این گوشی سال جاری با امکانات متعددی عرضه شده که در ادامه به شرح کامل آن ها خواهیم پرداخت.

گلکسی زد فولد 6 تغییر ظاهری زیادی را در مقایسه با قبل داشته است. نخست اینکه کمی کوتاه تر و در عوض، عریض تر شده و وزن آن هم با کاهشی 14 گرمی همراه بوده است. کیفیت ساخت این گوشی در مقایسه با قبل تغییر خاصی نداشته اما استاندارد IPX8 باعث شده تا گوشی در برابر آب کاملا مقاوم باشد اما همچنان در برابر گرد و غبار مقاومتی نداشته باشد.

سامسونگ اگرچه کیفیت نمایشگر گلکسی زد فولد نو را در مقایسه با قبل تغییری نداده اما روشنایی آن به 2600 نیت در بیشترین حالت رسیده تا شاهد افزایش 1.5 برابری در این زمینه باشیم. ابعاد و مقدار نمایشگر تغییری نداشته اما نمایشگر ثانویه کمی گوشه های تیزتری در مقایسه با قبل دارد و بیشتر شبیه به گلکسی S24 اولترا شده است.

این پنل همچنان از وضوح 1856 × 2160 پیکسل برای نمایشگر تاشو بهره برده و وضوح نمایشگر ثانویه آن هم 968 × 2376 پیکسل است. بعلاوه مقدار پنل اصلی 7.6 اینچی و مقدار پنل ثانویه هم 6.3 اینچی با بیشینه روشنایی 1600 نیت است که در مقایسه با قبل، رشدی 0.1 اینچی داشته است.

امکانات هوش مصنوعی گلکسی زد فولد 6

امکانات هوش مصنوعی گلکسی زد فولد نو مشابه همان امکاناتی هستند که در سری S24 شاهد هستیم. مثلا Circle to Search، تبدیل گفتار به نوشتار، سازمان دهی و خلاصه سازی متون، ساخت تصاویر زمینه، ترجمه لحظه ای مکالمات و… از جمله امکاناتی اند که مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و در زد فولد 6 شاهد آن ها خواهیم بود. البته به علت بهره مندی از نمایشگر تاشو، قطعا تجربه کار کردن با این امکانات لذت بخش تر از گوشی های عادی خواهد بود.

مشخصات فنی گلکسی زد فولد 6

گلکسی زد فولد 6 به اسنپدراگون 8 نسل 3 و خنک کننده بزرگ تر از نسل قبل مجهز شده که 12 گیگابایت حافظه رم و 256/512/1024 گیگابایت حافظه داخلی هم آن را همراهی خواهند کرد. بدین ترتیب این گوشی قادر است کارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را به سریع ترین شکل ممکن انجام دهند. ناگفته نماند حافظه داخلی این گوشی از نوع UFS 4.0 است.

سایر امکانات

گلکسی زد فولد 6 از لحاظ ظرفیت باتری، سرعت شارژر و مشخصات دوربین، هیچ تغییری در مقایسه با زد فولد 5 نداشته است. این یعنی همچنان شاهد باتری 4400 میلی آمپر ساعتی، شارژر 25 واتی و دوربین های 50 + 12 + 10 مگاپیکسلی اصلی، فوق عریض و تله فوتو خواهیم بود.

بعلاوه دوربین سلفی زیر نمایشگر تاشو همچنان 4 مگاپیکسلی است و دوربین تعبیه شده روی نمایشگر ثانویه هم 10 مگاپیکسلی. امکان فیلمبرداری این گوشی هم همچنان همان 8K@30 در برترین حالت خواهد بود.

گلکسی زد فولد نو با قیمت تقریبا 1900 دلار در تاریخ 24 جولای (14 روز دیگر) در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 تیر 1403 بروزرسانی: 20 تیر 1403 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 2141

به "گلکسی زد فولد 6 رونمایی شد؛ برترین گوشی تاشوی سامسونگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی زد فولد 6 رونمایی شد؛ برترین گوشی تاشوی سامسونگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید